Leheküljed

kolmapäev, oktoober 01, 2014

Reklaamindusest

Reklaamindus on üks valdkond, kus ma ei suudaks töötada isegi siis, kui selle eest mulle ikka väga kõvasti makstaks. Või kui see oleks mingi eluline sundus, teeksin oma tööd ilmse põlgusega. Ma saan aru, et oma kaupa müüa on ju kuidagi vaja, kuid reklaamindus on mu meelest siiski täielik raha põletamine, mis tegeleb inimeste madalate tungidega manipuleerimisega.
Eile siis üritas turundusguru Ekke Lainsalu õigustada ABC Kinga idiootlikku kampaaniat. Artikli all olid seekord päris nutikad kommentaarid (vähemalt siis, kui mina veel lugesin seda) - kui eesti tarbija on niivõrd hinnatundlik, siis sellised suure raha eest tehtud tähelepanuäratus kampaaniad ei tasu ennast ära. Nojah, jäi meelde küll, et selline pood on olemas (tegemist on ju vana ettevõttega, ilmselt enamik teab niigi, et ta olemas on), kuid see ei tähenda, et ma sealt ostu teeksin - igas kaubanduskeskuses on mitmeid kingapoode, ostan ikkagi sealt, kus on mulle sobiv hinna-kvaliteedi suhe. Pigem teavad need, keda kampaania labasus häiris, nüüd sellest poest mööda käia. Samas ei täitnud kampaania mu meelest ka selle tegelikku eesmärki, sest vähemalt mina küll aru ei saanud (ja ma ei olnud ainus), mis vahe on siis sellel kõrget ja madalat staatust näitaval kingal...Ahjaa, tegelikult polnud see ju vanade heade reklaamide kõrval midagi ekstreemset.
Sellest kampaaniast rääkimata on välja uuritud, et tänapäeva inimestel on välja kujunenud reklaamipimedus. Me pöörame tähelepanu vaid neile asjadele, mis meile huvi pakuvad, müra on niigi palju meie ümber ja oleme õppinud ennast sellest välja lülitama. Ka TV pakub juba varianti, kuidas näha huvipakkuvaid saateid ilma reklaamipause talumata. Ses osas on FB näiteks üks väga tänuväärne turunduskanal - inimesed saavad ise valida, kelle reklaami näha soovitakse, aga ka selle variandi eelised on enamik ettevõtteid maha suutnud mängida oma "jaga ja võida" kampaaniatega. Ma saan aru, et enamik teeb neid ilmselt inertsist - kõik teevad ju, ei viitsita midagi originaalsemat välja mõelda, aga algselt ilmselt loodeti, et jagamine mõjub justkui sõbra soovitusena. No tegelikult ei mõtle enam keegi niimoodi, kõik saavad aru, et sõber ei soovita sulle midagi heast tahtest vaid tahab lihtsalt endale tasuta manti saada.
Turundus. Ma alati imestan kui keegi räägib, kuidas see on põnev ala. Oeh, meile sunniti see ka ülikoolis kohustusliku ainena kaela. Ok, õppejõud oli muidugi fun ja entertaining, mida üks turundusinimene ju olema peabki, ja enamikule sellest piisas ka. Sisu oli muidugi "baseeruv psühholoogial ja majandusteoorial", tegelikult lihtsalt levinud stereotüüpidel ja talupojaloogikal. Või on selleks tõesti eraldi teadusharu vaja, et aru saada, kuidas orienteeruda tuleb massidele või just vastupidi eristumisele? Meil ollakse kahjuks arusaamisel, et tuleb kõigile labaselt lajatada - sama reklaam ustest ja akendest, võimalikult mittemidagiütlev või siis labaselt šokeeriv ja rääkimapanev. Aga valimiste ajal ju need suured lõustad seintel töötasid, miks siis koguaeg mitte? Mulle on õnneks mulje jäänud, et reklaamida tuleb seda kaupa, mida muidu ei ostetaks.

33 kommentaari:

  1. Jah, inimesed on ikka erinevad. Mulle jäi see kampaania (ABC) silma ja mõtlesin, et päris hea idee. Kes siis ei teaks, et "riietu sellena, kelleks sa tahad saada".
    Kui hiljem skandaal tekkis olin ma hämmingus. Ilmselt polnud ma kõiki versioone näinud, aga ikkagi. Mul on kõriauguni, kuidas inimestel on kadunud huumorimeel, terve mõistus ja isegi igas napakas reklaamis nähakse mingit vandenõud, diskrimineerimist ja solvamist. Minu jaoks on see samal pulgal Pipi ümberkirjutamisega (otsi delfist).
    Nii et selles küsimuses, jään eriarvamusele.

    Ja ma võin kinnitada, turundus on rutiinne ja üsna igav amet:)

    VastaKustuta
  2. Noh, minu meelest Pipiga sarnasusi ei ole (ma küll lugesin Pipit väga ammu, nii et mine sa tea :P), sest need reklaamid ütlevad ju otse välja, et üks on kehvem kui teine, samas kui näiteks sekretär on tänapäeval amet, mis nõuab oskusi ja haridust, kuid omaniku naiseks võib saada igaüks. Reklaamist ju järeldub, et hoolimata sellest on sekretär piinlik olla võrreldes omaniku naisega.
    Ise ostavad jooki kah koledate kingadega naised, mis sest, et neil on vähemalt raha, et jooki osta.
    Huumorit ei näinud selles ju reklaamiloojad ise ka. Nad oleks võinud ju väita, et reklaam näitab, kuidas nende poest saab igaüks omale kinga, aga rõhusid seletuses just sellele vastandusele.
    Kuna reklaamid ripuvad avalikus ruumis, siis mu meelest võiks neid veidi analüüsida enne, et ei tekiks võimalust mingite tontide nägemiseks, sest tegelikult igas reklaamis neid tonte ju ei nähta ka.

    VastaKustuta
  3. ABC kampaania mind ei sega, aga reklaaminduse osas jagan mõtteid.

    Samas. Meeldib või ei, talupojatarkus või teadus, aga turundus TÖÖTAB. Mingi põhjus peab olema, miks ma ostan ühte jogurtit ja mitte teist, miks ma kuulan ühte ansamblit ja mitte teist-kolmandat-sajandat..

    VastaKustuta
  4. Jogurtit ostan ma tavaliselt sellist, mis odavam on, sest mu jaoks maitse osas erilist vahet pole. Samas ma võiks ju süüa Milka šokolaadi, sest seda reklaamitakse, aga ma eelistan ikka Anton Bergi, mida keegi ei reklaami aga mis on parem, kuigi kallim kah. Muidugi, võib-olla piisab Milkale sellest, et ma reklaamist lähtudes korra ostan seda, pettun ja rohkem ei osta - ühe korra said ikka kirja ja võib-olla mõni teine pole nii peps kui mina...
    Muusika puhul töötab pigem tuttavate või muusikakuulamisprogrammide soovituste ahel. Ses osas olekski mulle meelepärane FB tüüpi "mis konkreetset inimest huvitada võiks" turundusstrateegia, aga sellega seondub jällegi paljusid häiriv privaatsuse vähenemine.
    Lausreklaam muudab mingi toote küll tuntuks, aga see ei tähenda, et seda siis ka ostetaks. No näiteks Applet teavad vast kõik, aga kasutab palju väiksem osa.

    VastaKustuta
  5. mina näiteks ostan jogurtit 1) rasvaprotsendi järgi (mida rammusam, seda parem); 2) hinna järgi (valin selle rammusa jogurti, mis on kõige odavam); 3) vältides ettevõtteid, kes on mind mingi nõmetsemisega parajasti ära pahandanud (tööjõu halva kohtlemisega, rahapesuga või kasvõi lolli reklaamiga - nii et minu peal töötab reklaam vastupidi: kui negatiivselt silma torkab, jätan kauba ostmata, aga muidu valin ikka rasvaprotsendi ja hinna, mitte reklaami järgi); 4) kui kõht on haige, eelistades Gefiluse asju, sest inimkatsed iseeenda peal on näidanud, et see sobib minu mikroflooraga kõige paremini (erinevalt Hellusest, mis mõjub lausa halvasti).

    VastaKustuta
  6. Kusjuures tõesti on nii, et sellest ajast peale kui Kruuda esines oma totakate väljaütlemistega, ei ole ma ainumastki Tere toodet ostnud. Põhimõtte pärast. Ja teadlikult. Täpselt samuti ei kavatse ma enam iial ABC Kingast midagi osta.

    VastaKustuta
  7. Njah, ma hea meelega ei käiks Maximas, aga kahjuks on see mulle lähim kauplus ja alati pole aega ega viitsimist kaugemale minna.
    ABC Kingast ma vist ei ole kunagi miskit ostnudki, ei ole seal midagi nii uhkeid kingi kui reklaamis näidatakse või on need siis madalama klassi omade vahele ära kadunud :P

    VastaKustuta
  8. Tänapäeval ei ole reklaami eesmärk enam müüa. Reklaami eesmärk on püüda tähelepanu, sest igasugune tähelepanu (isegi negatiivne) on reaktsioon. Passiivsus sinu kampaania ja kogu sinu tegemiste vastu on hullem, kui kriitikanooled. Sest passiivet inimest ei anna mõjutada. Seevastu inimest, kes on kaasatud aga küll. Olgugi, et sa ei näe seda alguses ning pead reklaami negatiivseks. Sa ei ole ju enam siiski passiivne.
    Tavaliselt on reklaamil aega vähem kui 3 sekundit, et sind köita. Selle aja sees sa kas lappad sellest ajakirjas üle, summutad enda kõrvad, vahetad kanalit või muud sarnast.
    Asjaolu, et sa võtsid vaevaks sellest reklaamist blogida näitab seda, et sinu puhul on reklaam oma eesmärgi saavutanud. Tähelepanu võidetud. Inimene mõtlema pandud.

    Mis puudutab ABC Kinga, siis nende jaoks on see kampaania hetkel ideaalne. Neil on kindlasti kujunenud välja kindel klientuur, kes esimese asjana alati nende juurde sammuvad. Nendel inimestel ei ole sooja ega külma millist reklaami ABC King teeb. Inimesed, kes on mingil viisil negatiivselt meelestatud ABC Kinga suhtes... Nende veenmiseks kasutatakse eelkõige just neid esimesi inimesi, kes koheselt alati ABC Kinga sammuvad. Ja lõpuks jäävad meile need kolmandad ja passiivsed, kes ei tee sinust väljagi. Kuidas sa nende meelt turgutad ja end teatavaks teed? Aga vot just nii! Just nii sa teedki.

    Pikk kommentaar muidugi :D ... Aga seda räägib siin inimene, kes on reklaami ülikoolis õppinud ;)

    www.daysworthliving.com

    VastaKustuta
  9. Nu mis seal ikka. Kui ABC Kinga kalli raha eest tellitud kampaania eesmärk oli esile kutsuda okserefleksi ja täielikku tülgastust, siis mission completed. Spot on!

    VastaKustuta
  10. Varasemalt oli siin blogis juttu lõputöödest.
    Ma ammu ootan, et mõni lõpetaja võtaks ja uuriks seost sotsiaalmeedias algatatud boikottide ja ettevõtte tulemuste vahel.

    Kohe meenuvad näiteks Tere, Rimi, Olerex, ETK, EAS-i matrjoskad, nüüd siis ABC.
    Kahe esimese suhtes saan ma langust kinnitada. Iseasi, kas see on tänu boikotile. Kui ka 10 tuh inimest enam teenust ei kasuta, aga toode on tipp-topp korras, siis tavaliselt juhtu ikka mitte kui midagi.
    Ja vastupidi: sa võid meeletult firmat ja tema reklaame armastada, aga kui toode on nõrk, siis paraku lõppeb see ikka halvasti.

    Ning huvitav nüanss on ka nö andestamiseaeg. Kui ma vihkan Rimi lihaskandaali, siis kui kaua on sobilik seda vihata? jne. mu meelest oleks uurida küll.

    VastaKustuta
  11. to Sirli: No kõike seda räägiti turunduses ka, aga ma ei saa ikkagi aru, et sellest negatiivsest reklaamist kuidagi ettevõttele kasu oleks. Ma teadsin seda poodi, ei käinud seal eriti, nüüd kinnistus see mulle poena, kuhu ma kohe kindlasti ei suundu. Neid, kes sealt enne oma oste tegid, teevad edasi ilma reklaamita. Tõmbas tähelepanu aga so what? Ma saaks aru, et tähelepanu on vaja alustaval ettevõttel aga ettevõttel, mida niigi kõik (vähemalt sihtgrupp - kingi ostvad naised) teavad, poleks justkui vaja oma mainele negatiivset plekki. Tegelikult see on ju müüt, mida reklaamimüüjad ettevõtetele pakuvad - peab kogu aeg pildil olema, muidu tarbija unustab ära! Kui just pood kuskil pärapõrgus ei asu, siis inimeste teele suures kaubanduskeskuses jääb ta nii või naa, ei unusta keegi ära. Ma ei eita, et reklaamist üldse tulu ei tõuse, aga pigem on olulised poe asukoht ning kauba hind ja kvaliteet. Mu meelest on naljakad ka need tarbijaküsitlused, et "kas see kaubamärk tundub sulle sõbralik, vallatu, õel jms" No kes see neid kaubamärke ikka sellise pilguga vaatab? Suuremale osale inimestest on ikka veel sisu vormist tähtsam.

    VastaKustuta
  12. Marca, kinnistus ta jee. Täna on meeles täpne kampaania, homme "oli mingi jama", ülehomme on aga meeles ainult ABC keti nimi. Ja seda oligi vaja.

    Kindlasti on igal inimesel oma tootegrupid, kus ta on teadlik ja hinnatundlik ja teeb oma otsuseid ise. Aga enamik otsuseid tuleb teha väga puudliku info pealt. Poes on kaks piimapakki, sinine ja punane, iial ei viitsi ma nende hindu võrrelda - teen valiku värvi järgi või siis selle pealt, kes on telekas kõvemini lõuanud.

    Ja ka otsus "pakime piima kilesse vs tetrapakki" on ju turundus, sama piim kahele eri sihtgrupile.

    Lootus, et oled reklaam / turunduse suhtes immuunne, on rumal enesepettus.

    VastaKustuta
  13. Kaur: ABC ketti tean ma ilma mingisuguse reklaamitagi. Ja ma ei kujuta ette inimest, kes ühel päeval otsustab, et ta mingi margi tooteid ei kasuta ja siis selle mingil hetkel unustab.
    Mis mõttes ei viitsi hindu võrrelda? Hind on ju esimene asi, mis silma jääb? Ju siis ma olen erand.

    VastaKustuta
  14. Nii, aga MIKS sa tead ABC ketti? See teadmine tekkis sinusse mingil maagilisel moel, ise? Milliseid poekette ja kaubamärke sa veel tead? Ja kindlasti on miljon tükki, mida sa EI tea - miks sa NEID ei tea?

    VastaKustuta
  15. Piim. Või või või margariin või minu poolest film, mida kinno vaatama lähed. Nad kõik maksavad mõõtmisvea piires sama palju ja seetõttu pole mõtet hinda vaadata. Loevad paki kujundus, paigutus poes, filmi puhul poster-treiler-arvustus.. Enamik meie oste EI ole mõtestatud valiku tulemus, vaid kujunevad juhuse, hinna, tuju ja reklaami koostöös. Igal teguril on oma mõju, eri oludes erinev, aga kindlasti on reklaami / turunduse osakaal suurem kui me endale tunnistame.

    Aga ma kordan, et ma alustasin sellest, et täiega jagan su vastumeelsust reklaami-maailma suhtes.

    VastaKustuta
  16. Kusjuures ma ei usu, et oleks kingapoeketti, mida ma ei teaks.
    Ma olen jah nii ihne, et põen kahe sendi pärast, sest tunnen end hästi kui (näiliselt) odavamalt saan, aga samas võin ilma mõtlemata raha magama panna kui mingid asjaolud - tunne, kauba paigutus jne toimivad. Ses osas töötaks minu puhul palju paremini suunatud reklaam, et tunda end äravalituna, mitte aga labane lausreklaam, mis pigem peletab. Näiteks toimib otseturundus, sest kuidagi kehv on teisele inimesele ära öelda, mis sest, et pärast end kehvasti tunned, sellepärast on alati parem igasugu müügikõned koheselt katkestada.

    VastaKustuta
  17. Ma ei ole tulnud siia vaidlema. Esitasin teile seisukoha ja pole minu asi teile selgeks teha iga tahku sellest. Antud reklaam ei lähe mulle samuti nii palju korda, et peaksin ennast kas selle vastaseks või kaitsjaks. Nii lihtne see ongi. Aga kui inimene ei taha näha asju erinevatelt külgedelt, siis ei näe ka.

    Mul on väga kahju, kui keegi vaatab reklaami ja juba on okserefleks kurgus. Ma võin ju olla reklaami õppinud, see ei tähenda, et ma reklaamimaailma iga külje heaks kiidan ja reklaame ülistan. Ma ei tööta sellel alal. Aga vähemalt on see mulle õpetanud nii palju, et mitte lasta end mõjutada ilmselgetest taktikatest ja muudest mõjutamispsühholoogia võtetest, mida reklaamid kasutavad. Veel vähem lasen ma end häirida sellisest reklaamist. See ei tekita minus okserefleksi, sest ma oskan näha selle varjukülge.
    Kas see on ABC Kinga jaoks ideaalne kampaania? Võibolla on, võibolla mitte. Mina ei näe nende müüginumbreid ja ei süvene rohkem sellesse. Aga vaielda vastu asjaolule, et see teie tähelepanu köitnud on? Tõsiselt?

    Tark on see, kes võtab arvesse ka teisi seisukohti ja lubab enda arvamusel muutuda, mitte ei raiu ühte ja sama jama hoolimata argumentidest! Nagu istuks silmaklapid peas.

    Alustav ettevõte ei saaks mitte kunagi teha sellist reklaami! Tähendab turunduslikust vaatepunktist ei ole mõtet alustada negatiivselt. Neil ei ole vaja liigutada inimesi, kes on passiivsed, sest passiivsed on alustava ettevõtte puhul inimesed vaid põhjusel, et nad sellest ettevõttest varem midagi kuulnud ei ole. Neil on vaja end lihtsalt teatavaks teha, et nad on olemas.

    Minu jaoks on see teema end ammendanud. Ei hakka siia tulema rohkem selgitamaks asju, mida uskuda ei soovita või pannakse käed kõrvadele ja lauldakse kõva häälega selleks, et mitte kuulda.
    Nagu ütlesin, ma ei tulnud vaidlema. Tulin, et näidata mingit teist poolt ja antud probleem ei lähe mulle nii palju korda, et üritada panna kedagi nägema midagi, mida ta niikuinii ei näe.

    Edu!

    VastaKustuta
  18. to Sirli: otsa tibulinnukene, ei vaielnud sinuga ju keegi siin. Kus vaidles keegi sulle vastu, et see tähelepanu ei köitnud? Rohkem funktsionaalset lugemisoskust, palun! Alustava ettevõtte puhul oli ju samuti juttu tähelepanu kampaaniatest, mitte negatiivsetest kampaaniatest.
    Arutlemine ei võrdu vaidlemisega.
    Aga muidu, musi püksi ja edasi! :P

    VastaKustuta
  19. Marca, ju sa siis oled jalanõude osas teadlik ja piima osas hinnatundlik. Mina ei tea kingadest midagi ja seega töötab too ABC kampaania minu peal täiega.

    Hinnale suunatud reklaam töötab aga minu puhul peletajana. Rimi "täna sibul sent odavam" on minu jaoks samasugune ärritaja nagu see ABC mõne jaoks. Minge ja ostke siis oma odavat sibulat, oletegi mul jalust, mõtlen ma. Ja Rimis ma tõesti ei TAHA käia. Samas - küllap on sel sendi-reklaamil oma sihtgrupp ja küllap see nende peal töötab.

    VastaKustuta
  20. Kui ma suur sibulatarbija oleks, siis võib-olla töötaks sendikampaania minu puhul siis, kui ma juba poes oleks, aga poodi minema või vahetama see kindlasti ei sunniks. Ilmselt on tõesti neidki, keda sunnib. Poevalikut mõjutab juba terve hulk asju, isegi sama poe hinnataset suudavad inimesed erinevalt tajuda, ilmselt sõltuvalt sellest, mida nad ostavad.

    VastaKustuta
  21. Hehee, ma vist olen enda väljendusoskuse minetanud. Kahtlemata sai reklaam (ja saavad paljud teisedki - see ongi täiega eesmärk) tähelepanu, aga minu jaoks isiklikult on tähelepanul ja tähelepanul vahe. Kui miski jääb silma väga negatiivsega, siis tekitab see minus tõesti okserefleksi ja mina ei taha oma raha vabatahtlikult selliste idioote juurde viia. Väga lihtne ja loogiline minu meelest. Kui selline negatiivne tähelepanu oli see, mida ABC King taotles, siis halleluuja, asi töötab täiega. Kui nad tahtsid positiivset tähelepanu ja tekitada inimestes uudishimu nende poodide vastu või näiteks kutsuda tagasi poodi neid kliente, kes nad vahepeal ära on unustanud, lendas pask tuulikusse ikka sellise hooga, et terve linn on täpiline.

    Mina tean samuti ABC Kinga juba iidamast aadamast. Tead, Kaur, miks ma seda poodi tean? Sellepärast, et kunagi ma ostsin sealt kingi, mis mulle väga meeldisid. Blanco oli see kaubamärk, mis sel ajal just minu maitse järgi kingi-saapaid tootis ja ainsana leidus Blanco toodangut just ABC Kingas. Iga kord kui ma tahtsin uusi jalanõusid, suundusin esimesena just ABC Kinga ja nii aastaid. Kahjuks ajad muutusid, Blanco toodang muutus ja ABC sortiment muutus. Nii et "kodupoeks" ma seda enam ei nimetaks. Iga jumala kord Rocca al Mares käies olen sealt ikkagi läbi kalpsanud, sest mine sa tea, eksole. No nüüd tean väga hästi - näksigu muru - minu raha sinna poodi enam ära ei eksi. Mitte kunagi.

    Reklaami ohvriks kui selliseks satun ma aeg-ajalt ikkagi. Näiteks telekas näen, et on mingid uued krõbuskid. Näevad välja nagu väiksed küpsised. Mmm njämm, palun oma mehel need mulle osta ja maitsen ära, sest äkki on head. Kurat, ei olnudki. Rohkem ei osta. Aga selle ühe korra ma ostsin. Sest reklaam oli ahvatlev.

    Mul on üks hea ABC juhtum ka, muide. Mõni aasta tagasi nägi sõbranna ajakirjas (ja see reklaam jooksis ka telekas) ABC Kinga reklaami, kus olid ühed kõrge säärega ülivinged talvesaapad. Neil oli sääre osa tumesinisest seemisnahast, jalalaba osa täisnahast. Saapad maksid 270 eurot (no suurusjärk oli selline). Absurdne-debiilne-vaimuhaige hind! Sõbranna palk tol ajal polnud oluliselt suurem. Aga talle meeldisid need saapakesed seal reklaamis ja ta rääkis oma isa pehmeks, et too ostaks need saapad. Ja ostiski. Vot nii. Töötas.

    Piim - hea teema. Piimad kilekottides on reas, igaüks valib siis sobivaima. Mina vaatan alustuseks hinda. Kui Rimi piim on odavam kui teised piimad, võtan selle. Kui Rimi piim on otsas ja kõrvuti Alma ja Tere (eristan neid samuti värvi järgi), läheb käiku Alma, hinnast olenemata. Sest fuck Kruuda, that's why.

    Sorry, kukkusin ka nüüd pikalt jaurama, aga kui teised võivad tulised olla, siis võin mina ka.

    VastaKustuta
  22. Mariliis - sinu jaoks ABC kampaania ei töötanud, minu jaoks töötas. Ma märkasin seda, märkasin hästi, negatiivset emotsiooni ei tajunud.

    Kas ta ABC jaoks nüüd töötas või ei? Ei tea. Netis kisavad muidugi "sinud". Aga kas müüginumbrid tõusevad - seda teab vaid ABC ise, meie ei saa seda hinnata, me ei näe nende aruandlus.

    Rimi (ega Selveri) piima ma ei osta, põhimõtteliselt, sest private label'id ei meeldi mulle.

    Ehk
    - Inimeste otsustuse taga väga erinevad tegurid;
    - Iseenda reaktsioon pealt EI SAA hinnata kampaania edukust.

    VastaKustuta
  23. Miks ainult minu reaktsiooni, Marca on ju ka? :)

    Tegelikult on lisaks meile kahele veel päris palju naisi, kellele selline suhtumine ei sobi. Et ABC King sellepärast just poe kinni panema peab, ma ei usu, aga päris paljud potentsiaalsed kliendid on eemale peletatud küll. ABC-l jääbki üle vaid loota, et selle kaotuse kompenseerivad mehed, kes tänu kampaaniale poe olemasolust nüüd teadlikud on. Ainult et minu meelest ostavad naised keskmiselt mitu korda rohkem kingi kui mehed...

    VastaKustuta
  24. Vähemalt inspireeris see kampaania, selline reklaam siis Balti Kaitsekolledžilt, mis on igatahes minu jaoks meeldivam kui originaal:

    https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/v/t1.0-9/s720x720/10620819_731704043533734_5474061967185768675_n.jpg?oh=e18e8e6481ac3add9997d10a268f0317&oe=54B4EAE0&__gda__=1417941554_f4b22eb428f9404ade1834f82609ad6b

    VastaKustuta
  25. Sõitsin täna linnas ja mõtlesin, et miks keegi ei too näiteks NS Kinga reklaami- et " näed, siuke peaks olema";
    Sest te pole seda märganudki...?
    lihtsalt. Neil oli/on samal ajal kampaania

    VastaKustuta
  26. Sina ja Marca olete siin üks, st esindate sama sihtgruppi. Sama hästi võin ma öelda, et kellelegi mu sõpradest ei meeldi Rimi reklaam. Ja see oleks ka tõde, aga vähetähtis tõde. Kusagil on sihtgrupp, keda nende odav sibul meelitav - ja ainult Rimi CFO teab, kas kampaaniaga jäädi joone alla või peale.

    ABC puhul küll tundub olema, et teie oletegi sihtgrupp. Aga IKKAGI ei saa me puhtalt emotsiooni pealt öelda, kas kampaania oli edukas. Nagu Sirli kirjutas, siis märgib ohter sõnasõda ilmselt edukust.

    VastaKustuta
  27. KR: Ega ma pole seda ABC kampaaniat ka kusagil mujal näinud kui ainult Postimehe uudises selle kohta. Võib-olla on see ainult pealinnakeskne kampaania? Igatahes peaks ABC oma kampaania eest hoopis ajakirjandust tänama, ilma selle toeta oleks see võinud ka märkamatuks jääda.
    NS saadab mulle iga kuu oma kampaaniate kohta sms-i. Vähemalt tabavad sihtgruppi.

    VastaKustuta
  28. Mina olen küll näinud. Ma ei tea kus. Lehes? Netis? Ma ei tea. Aga ma olen seda suisa mõttega vaadanud.

    VastaKustuta
  29. Kaur, ei ole see piimatoodete hinnavahe midagi nii marginaalne. Või hind võib mingi kampaania ajal olla kaks korda madalam kui teisel võil. ja isegi kui vahe ei ole kaks korda, siis pooleteisekordne vahe on täitsa tavaline. Ja kui ma üritan oma nädala toidupoekulusid 25 euro sisse mahutada, siis on 50 senti per võipakk päris oluline.

    Iseasi, et kui mõni kaubamärk on end minu silmis täis teinud, siis ei päästa isegi madal hind.

    Ja kvaliteedinäitajad loevad muidugi ka. Ma näiteks väldin juuste, kus on säilitusaineks seda va nitritit pannud, sest minu arust on see märk juustu halvast kvaliteedist - mis nende juustuteol viga on, et see ilma selleta ei säili? See tähendab, et ega Eesti kaubamärkidest peale Saaremaa ja Valio suurt muud kõne alla ei tulegi, paari erandiga. ja kui vahel on majapidamisse kogemata sattunud mõne "vale" firma juust, siis see kvaliteedivahe on ka maitses ja konsistentsis tunda - juust on käärinud, lõhedega, maitsebuketis on tunda ainult soola...

    a kuna ka hinda on vaja vaadata, siis passin ma oma lemmikjuustude kampaaniaid või kauplusi, kus need tapvalt kallid ei ole.

    Kingakettidest - ka minu peal töötab NS Kinga kampaania paremini - see SMS, et "praegu on meil allahindlus".



    VastaKustuta
  30. Notsu -- "siis passin ma oma lemmikjuustude kampaaniaid" -- ehk siis, oled ERITI hea näide reklaami toimivusest.

    VastaKustuta
  31. Ma ei pea kampaania all reklaami silmas, vaid seda, kui juust, mis muidu maksab 7 eurot kilo, maksab järsku alla 5 euro kilo, ilma et ta säilivustähtaeg veel lähedal oleks. Allahindlust ühesõnaga.

    Ja lemmikjuustuks ei ole nad saanud mitte reklaami teel, vaid juustupakkide pisikeses kirjas teksti usina lugemisega - et kas on nitritit sees ja mis rasvaprotsent on. no ja kui ma nende andmete järgi ostsin, selgus ka, et maitseb ja nüüd teisi ei julgegi osta.

    ma olen kompulsiivne lugeja, mind võib alatasa näha, kulm kortsus, riiuli vahel, kaks pakendit kõrvuti käes, et kummas mis toitainet rohkem ja mis rämpsu vähem on.

    VastaKustuta
  32. aa, ja toidukilomeetreid pean ma muidugi kah lugema, kuigi ma ei ole kõige rangem - Läti või Soome kaup on alati OK, Leedu kah enam-vähem, olenevalt kaubast ka Poola. no ja eksootilisema värgi puhul Euroopa ja äärmisel juhul Vahemere ümbrus OK, kaugemad maad vähem OK (nii et apelsin peab tulema Hispaaniast või Põhja-Aafrikast, aga mitte Ameerikast); kui parajasti ei ole neis maades nende viljade hooaeg, siis üritangi sedasorti kauba ostmist vältida ja vaevlen ilma avokaadodeta.

    VastaKustuta
  33. kõigi nende reeglite järgimine tähendab muidugi, et rahuldavat värsket kraami leidub kõige rohkem turul. või saab kellegi aiast.

    VastaKustuta