Kui ma veel põhikoolis käisin, oli moes see, mida parajasti Poolast meile saadeti ehk siis hitid pärinesid Kadaka/Anne vms turult. Läikivad retuusid, neoonvärvides mikropüksid, trukkidega "Adi" dressid, platvormkingad jne. Enamikku neist mul endale soetada ei lubatud - jumal tänatud. Praegusel ajal olen ma aru saanud, on moes siiski kõik - kanna seda, mis sulle meeldib ja sobib. Olulisel kohal on isikupära, aga mitte see, et igaühel peaks samasugune seljas olema. Kõige selle valguses olen ma vahel ikka imestanud mingite Peti-seelikute ja vene baaba pearäti mustriliste kleitide võidukäigu üle. Miks ma peaks tahtma seesugust ülepromotud-ülehinnatud asja teadmisega, et see on poolel ilmal seljas? Sama teema on mu meelest ka näiteks lõhnadega, mis ideaalis peaksid väljendama inimese isikupära, aga kus iganes kellegi käest küsitakse, mis on ta lemmiklõhn, leidub alati terve kamp inimesi, kes vastavad mõne hiljuti välja tulnud kõvasti reklaami saanud toote nimega. Ma olen tegelikult isegi kuulnud inimesi arutlevat, et ostaks teatud lõhna, sest see on uus ja seda reklaamitakse - no kui riietumise osas veel võib olla nii, et oma stiil tõesti puudub, siis lõhna võiks ju ometi enne nuusutada ja otsustada, kas meeldib? Või need ongi need "ma ei tea, mul ükskõik"-inimesed?
Miks see teema üles tuli, oli tegelikult Marimelli blogipostitus, kus ta toob välja mingid pikad satsiseelikud, mis vähemalt neljal sama üritust külastanud naisterahval seljas on. Ei ole koledad, täitsa toredad, eriti selle Toomas Luhatsi kaaslanna seljas (tunneme naisi vaid läbi nende meeste, jajah..), kel, kui mu silm ei peta, on seljas Courtney Love'i t-särk :) Teistel kõigil on veel ühtemoodi nahktagid kah peal. Kas kuskil oli mõni pilt, et nii PEAB olema? Eks ikka juhtub muidugi. Aga mulle hakkas silma hoopis üks kommentaar postituse all: "Solvab see satsiseelikute kohta käiv kommentaar.
Iga naine peaks praeguseks juba teadma, et Eestis on mitu inimest, kes
selliseid seelikuid õmbleb ja mitte odavalt – nende hind on u 160 eurot.
Facebooki kasutajad leiavad nad kasutajatena: Wow skirts, Mammu Couture, Bless this Mess ja mõni on veel.
See, et üks neiu keeras meedias suure mulli nende ümber üles, on puhtalt
tema isiklik probleem, aga tegijaid/õmblejaid on veel mitmeid, kes
teevad oma tööd südamega ja väärivad kiitust.
Juba see, et nii mitu naist seda seelikut sellel üritusel kanda otsustas, peaks ühtteist näitama." (Autor: Tikker)
See solvav kommentaar oli siis ilmselt see, et Marileen pidas neid seelikuid a la Montonist ostetuiks. Et siis iga naine peaks teadma - no mina ei teadnud ja ammugi ei kujutaks ma ette, et see moeröögatus NII palju maksab (ei tea ma mingist meediamullist kah, kuigi istun päev otsa arvutis ja enamasti väheharivatel lehekülgedel). Kas see teeb seeliku siis kohe kuidagi ihaldatavamaks või? Või ihaldatavaks teeb selle fakt, et tegemist on käsitööga, mis sest, et kari käsitöölisi otsustas, et teeme kõik aga ühtemoodi satsiseelikuid, sest "bitches love satsiseelikud"? Ainus, mida ühesuguste riiete massiline kandmine mulle näitab, on see, et inimesed on reklaami ohvriks läinud.
Eesti on nii väike, et kui miski bränd tuntumaks saab, tunnevad kõik "kuulsused" disainerit nägupidi ja sellisel üritusel sõbranje loomingu kandmine on justkui talle kulbi löömine. Noh, nagu Saagim pani Aldo Järvsoo kleidi selga ja sellega Järvsoole promo tegi. Lihtsalt seekord läksid moodumutid liiale ja hakati ilmselt ühel ajal ühte ja sama disainerit promoma.
VastaKustutaKui ma ilmuks üritusele seelikuga, mis on igal neljandal külastajal seljas, ei tekitaks fakt, et käisin selle tuusti eest koguni 160 eur välja, minus mitte kuidagi paremat tunnet. Samas - teksade või dressidega pidulikule peole minna on minu meelest veel ajukam kui kellegagi kogemata who wore it besti tegemine.
Tikri kommentaar käis vast ikka selle salapärase 'I' märkuse, mitte originaalpostituse kohta.
VastaKustutaHmmm...ok, aga mis selles I märkuses solvavat võis olla? Koduõmbleja kõlab mu meelest pigem eksklusiivselt kui võrrelda Montoni Hiinas toodetava masstoodanguga. Või noh, mida mina ka tean.
VastaKustuta