teisipäev, september 02, 2014

Kes võiksid sa olla?

Äärepealt oleks hakanud mingist labasest argiteemast kirjutama, aga õnneks jagas Daki üht huvitavat kunstiprojekti. Teema siis selles, et naiskunstnik on lasknud ennast pildistada koos erinevate "võimalike kaaslastega" nende "võimalikus elus".
Kommentaarid on ka huvitavad. Keegi käib näiteks välja mõtte, et kas naise elu ongi pelgalt koopia tema meessoost kaaslase omast? Piltidelt järelduks ju justkui muutuks naise elustiil kardinaalselt sõltuvalt sellest, milline mees tema kõrval on. Selle üle võib ju arutleda, samas sõltub inimese elustiil ja sellega seotud partnerivalik juba sellest, millistesse oludesse ta sünnib. Kuigi eks ole rohkem kuulda küll naistest, kes mehe mõjul näiteks hipiks hakkavad, kui meestest, kes sama teevad. Naised püüdvat küll oma mehi muuta, aga see ei pidavat just õnnestuma...
Mulle tundub see fotoprojekt siiski rohkem olevat kantud ideest "inimene on oma keskkonna produkt" kui mehe mõjust naise elustiilile. Eks see ole sama vaidlus kui see, kas kaua koos elanud paarid lähevad ühte nägu või siis valitakse juba algul endaga väliselt sarnane kaaslane, sest oma nägu on ikka kõige armsam (selle kohta oli ühes National Geographicus väga äge fotoseeria, mida tõesti vaatasid suu ammuli, aga kahjuks ma netist seda ei leidnud).
Igatahes see "kes ma võiksin olla"-mäng on mullegi südamelähedane. Tavaliselt, kui ma tänaval kõnnin, olen ma keegi teine kui mina. Enamasti mõtlen endale isegi teise nime ja sünniaja välja, perekonnast rääkimata. Ehk siis ka välimusest hoolimata võiksin ma sisemiselt hoopis teine inimene olla. Isegi kusagil valenime kasutades hakkab see valenimega isik oma elu elama. Kuidagi ei taha inimene leppida, et tal on vaid üks elu elamiseks antud. Reinkarnatsioonimõtte olen ma nüüd õnneks maha matnud, kuigi varem ei suutnud ma kuidagi omaks võtta usku, et kui on tekkinud selline võimas asi nagu eneseteadvus, siis surmahetkel see lihtsalt nullitakse julmalt ära. Veel varem ei suutnud ma uskuda, et võiks olla nii palju nö "inimese-mudeleid" ilma et need kunagi korduma ei hakkaks (vt ka netiuskumus omavahel sarnaste kuulsuste kohta - reptiloididel ei jätku enam inimeste kesti ja nad on hakanud ennast kordama...).
Aga kellena sa oleksid tahtnud sündida kui sul valida oleks? Esimese hooga oleksin ma tahtnud võimalust sündida kuuekümnendail Londonis. Aga noh, kuna hea muusika sündis ikka kehvast elust, siis ehk ei oleks see sugugi hea valik?

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar