kolmapäev, juuni 28, 2023

Karma

Eile sai siis pool päeva irvitatud nende vaeste "Madruse tänava elanike"* üle, kellel "ebaloomulikult karjuvad veised" öösiti magada ei lase. Johhaidii - sa kolid maale ning avastad siis, et raisk, siin on mingi loodus ja põllumajandus ja rahu vabšee ei saa ja kus see kord ja kohus... Ja üldse ei ole piinlik? Leiadki, et kõik on sinu õigus ja kõik peab tiirlema sinu ümber? Meil näiteks on suvila juures hullunud rähn - röögib ja täiesti ebaloomulikult muidugi (sest ainult inimese kombed ja vajadused on loomulikud!), tunde ja tunde kileda häälega, aga no mis sa teed - pigem on koomiline ja naljakas, ei tuleks selle pealegi, et kuhugi kaevata või linnul kael kahekorra keerata. Naaber näiteks, looduskaitsealal, mürgitab sipelgaid. Häirivad ju, hammustavad isegi vahepeal, õudne!

Heidame siis oma vaikses kesklinnakorteris õndsale unele, mõtteis parastades lolle uuselamurajooni elanikke, kes, silmad unetusest punased, möögimise taustal voodeis vähkrevad, kui järsku, otse kõige magusama suikumise ajal, L. voodist üles kargab. Ahaa - tuul rapib mingis toas rulood, nüüd kuulen mina ka. Kõikvõimalikud rulood saavad kinni, aga plaksumine ei lakka. Selline, nagu kuskil keegi valmistaks mikroahjus popkorni. Täesti õudne, oleks siis, et ühtlane hääl, aga ei, vahel mitu plaksu järjest, siis juba natukeseks vaikus ja hakkab jälle pihta. Hiina piin! Mingil hetkel jääb õnneks järele ja just hakkan tagasi unerüppe vajuma, kui L. sosistab: "Nüüd nagu tilguks midagi kuskil, sa ei kuule?"....Karma, mis muud.

P.S. Kas teil on ka FB ja Insta täielikult 9GAGiks muutunud? No ma põhimõtteliselt inimeste postitusi enam üldse ei näe, ainult mingid lollid naljavideod ja uudised kuulsustest, vahepeal viskas suisa mingit "Nairobi Today" stiilis uudistesaiti vahele. Ma ei salga, sai tõesti paari linki lolli peaga vajutatud ka, aga ta isegi ei näita infot minu eelistuste järgi, vaid justkui kompab neid, pakkudes ühel päeval Beyonce´i fännilehti ja teisel Avril Lavigne´t, kellest kumbki mind üldse ei huvita ja kelle linke ma iial avanud pole. Eile vihastasin ennast seaks, kui silme ette jäi mingi võigas pilt mingist võikast õudukast, kus keegi paljas naine oli teibasse aetud, strateegilised kohad muidugi mustade ristkülikutega kaetud, sest tiss ja tuss - fuih! aga vägivald jaaa! Enam ei viitsi kaebama ka minna, nad alati vastavad mulle, et ei, see nüüd küll meie community standardeid ei riku. Kustutaks selle jama täitsa ära, aga samas, igasugu üritustega kursis olemiseks on FB siiski vajalik. Kas on mingi koht, kus saan uudisvoogu suunata ainult need, keda ma päriselt jälgin?


*Madruse tänav asub tegelikult hoopis teisel pool linna servas, st hulle on igal pool. P.S. Alles praegu avastasin, et nüüdsed hädalised elavad iroonilisel kombel Mõisniku tänavas - no siis pole ju ime, kui mingid pööbli pudulojused häirivad.


3 kommentaari:

  1. minu algoritm näitab mulle viimasel ajal härdaid ja südamlikke lugusid erinevate loomade päästmisest. Peaksin vist sinuga võrreldes rahul olema? Et mul on AI arvates empaatilise inimese kuvand ;) ?!
    Mulle tundub ka, et midagi on algoritmides muudetud. Väga paljusid, keda ma jälgin ja laigin, pole ammu näidatud ja pean spetsiaalselt igal hommikul otsima.#raskeelu

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mul algas see ka südamlike lugudega loomade päästmisest, muide. Aga eskaleerus. :D

      Kustuta
  2. Mind muidu ajas see Instagrammis natuke närvi, sest ilmselgelt algoritm kompab - vanuse järgi pakutakse Spice Girlsi ja minu titepiltide järgi pakutakse moslemiemmede ja India emmede postitusi jne. Pool on ikka ronimispostitused, sest neid ma laigin kõige rohkem, nii et elame üle. Aga paari nädala pärast arvasin, et ta pakub mulle armsat titepostitust, nii et avasin ... ja avastasin õudusega, et ta on mulle näitamiseks valinud video teemal "minu vähihaige lapse viimane õhtu enne hospice'isse minekut". Nagu minge pekki, tõesõna, ma ei teinud nädal aega Instagrammi lahti pärast seda.

    VastaKustuta