esmaspäev, veebruar 03, 2025

Mis värk selle Air BnB-ga on?

Ma olen tavaliselt öömaja broneerimiseks kasutanud Bookingut, aga eelmisel suvel Soomes sai ka Air BnB-sse konto tehtud. Kahel korral saime selle kaudu parema pakkumise, aga sealne miinus minu jaoks on see, et üürileandja peab su taotluse 24 tunni jooksul ära kinnitama, sa ei saa broneerides olla kindel, et sa selle koha ka saad. Ühel korral me ei saanud, aga õnneks andis omanik sellest ka teada. Pärast muidugi nägime, et pani sama koha lihtsalt poole kallimalt samaks päevaks üürile. Bookingus pole sellise käitumise otsa sattunud. Kui sul on majutust vaja samaks õhtuks, siis on selline äraütlemine üsna närvesööv. 

Seekord üritasime Stockholmi ööbimist saada ja taaskord avastasime Air BnB-st paar päris head pakkumist. Kumbki üürileandja meile vastata ei suvatsenud ja kui ta seda ei tee, siis kaob bronn lihtsalt ära ja raha makstakse tagasi. Majutust on vaja aprilliks ja mõtlesin, et äkki nad lihtsalt ei tea nii kauaks ette, aga no midagi võiks ju ikka piiksatada, mitte niisama üle lasta. Seejärel mõtlesin lihtsama selgituse peale - rootslased on lihtsalt rämedad rassistid, kes ida-eurooplast nähes kiiruga ukse kinni tõmbavad ega vaevu seesugusele isegi vastama mitte. Mis sest, et meil on Air BnB-s paar väga positiivset arvustust, kus varasemad võõrustajad meid kui imetoredaid, vaguraid ja puhtaid külalisi iseloomustavad, aga need arvustused on ju soomlastelt, kes ka rootslaste meelest ikka need päris inimesed ei ole ju. 

Käskisin L.-l siis meie rootslasest kolleegile muret kurta, et mis teil toimub seal? Why so racist? Why U hate us? Too pakkus selle peale, et võiksime tema korteris tasuta ööbida, sest ta ise on samal ajal ära. No vot. Eks mul see tagamõte ikka oli ka, kui ma L.-i kaeblema utsitasin. Natuke hirmus oli see, et kolleeg tõsimeeli hoiatas meid, et peale kümmet ei tasu kuhugi rajoonidesse kolama minna, sest ohtlik. Meile lihtsalt tundus, et need rajoonid on kusagil kaugel neist looduskaunitest kohtadest, kuhu meil oli plaanis minna, aga selgus, et sugugi mitte. Sõbranna on mul praegu LAV-is reisil, täitsa omapäi läksid väiksema kambaga. Vot sinna mina poleks üldse julgenud minna - maailma TOP 10 ohtlikuma linna hulgas on 5 LAV-is asuvat. Ei kutsu nagu. 

Kuidas teil kogemused Air BnB-ga?

8 kommentaari:

  1. Nomaitea, mis värk sellega on. Ma olen üritanud seal 2 korda midagi broneerida. Üks haihtus, teisega oli ka mingi jama, mida ma enam ei mäleta/täpsustada ei suuda.

    Bookinguga on seni kõik arusaadavalt ja tõrgeteta toiminud nii kodu- kui välismaal, nii et ma Air BnB-ga end üldse ei vaeva.

    Mingid õpikunäidised, kuidas klient igaveseks konkurendile kaotada v midagi.

    VastaKustuta
  2. Mul ka ei ole liiga palju häid kogemusi. Meil on lükatud tagasi, sest ei anta majutust välja alla x arvu päeva, kuigi tekstis kirjas pole. Lisaks on seal mingid tobedad vahendus- ja koristustasud, lõpuks on hind kallimgi kui mujalt võttes. Ei kutsu see koht. Booking parem, alternatiivina Vrbo.com, kui Itaalias või Hispaanias majutust vaja olnud.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma küll hoopis teisel mandril, aga vannun Vrbo nimel. Olen üksjagu kasutanud, üksnes head/väga head kogemused.

      Kustuta
  3. Meil on toredad kogemused olnud. Huvitavad öömajad - osad kellegi päris kodud, osad selgelt üürikorterid.

    VastaKustuta
  4. Minul ka Airbnb'ga head kogemused. Olen nii üürileandja kui üürnik seal ja katsun ikka üürileandjana korralikult käituda. Vastan maksimaalselt paari tunni jooksul ja vahepeal oli ka automaatne broneerimine, aga vahel tekkis väga kahtlasi kliente, selle kaotasime seetõttu ära.

    VastaKustuta
  5. Vrbo.com - on väga hea platvorm, mida kasutada Hispaania-Itaalia-Portugali ja ka Inglismaa majutusi kasutades, Vahepeal oli nendega probleem, kui pangad läksid üle tugevale autentimisele, siis ei saanud vrbo's krediitkaardiga tasuda, kuna nende süsteem võimaldas vaid 1kordset autentimist. Nüüdseks on lahenenud.
    AirBnb'ga on kogemusi nii ja naa, pigem on positiivsed, leiab imelisi ja erilisi kohti, kuid väga palju sõltub üürileandjast, kes on külalislahke (suhtleb ja kinnitab broneeringu) või siis jätab külmaks. Kui saaks jätta tagasisidet sellistele aitaks ehk korrastada platvormi. Samas on kirjas kui kiiresti majutaja vastab ja kui selle aja jooksul ei tee - saab kirjutada (kes viitsib jamada).
    Soomes on läbi Airbnb suurepärased kogemused, Rootsis/Norras olen eelistanud hotelle - vähem jamamist ja turvalisem.

    VastaKustuta
  6. Airbnb kogemused on mul endal väga head olnud, aga viimati kasutasin seda ka kaheksa aastat tagasi, kui ehk asjad natuke normaalsemalt käisid. Nüüd ütleb mu tütar, et ei taha mingeid riske võtta, ning ööbib pigem hotellis.

    VastaKustuta
  7. Tallinn nüüd hakkab "külaliskortereid" pitsitama, vähemalt sõnades.

    "Tallinna abilinnapea Margot Roose: aitab! Külaliskorterite anarhiale tuleb teha lõpp"

    VastaKustuta