teisipäev, detsember 27, 2016

Läbikukkunud täiskasvanu ja jõulukass

Kui ma olin noorem, arvasin, et küllap saab minustki kunagi täiesti tavaline täiskasvanud inimene. Leidsin isegi mingi ülikoolis kirjutatud eneseanalüüsi, kus jahun sellest, kuidas mul kümne aasta pärast on ilmselt maja linnalähedases rajoonis, kena aed ja labradori retriiver. Ma pole kunagi osanud autoga sõita, armastanud aias tööd teha või koeraga enne kukke ja koitu jalutama minna, ei tea, miks ma arvasin, et ma üleöö hoopis teiseks inimeseks muutun. Ma olen endiselt see sama trotsi täis abitu tibi, kes ma olin 14-aastaselt, olen ainult õppinud end niimoodi hästi tundma, täiskasvanu maski kandma ja sisemiselt korralike inimeste üle irvitama. Need, kellest said normaalsed täiskasvanud, olid juba teismelistena teadlikud oma valikutest, suutsid tulevikku ette planeerida, hindasid end adekvaatselt, pidasid kõiges piiri jne.

Seega avasin üsna suure eelarvamusega artikli, mis paneb paika 19 märki, et oled täiesti täiskasvanu. Ei pidanud pettuma, puhas lollus ja ma millegipärast usun, et neid, kes igale punktile alla kirjutaksid, on ilma minutagi vähe. Aasta lõpus on nimekirjad populaarsed, teeme siis ära:

  1. Sa valmistad toitu ette. (Sa plaanid oma toidutegemisi nii, et saaksid osa toidust järgmiseks
     päevaks külmkappi panna ja mingi osa ka sügavkülma, et sul oleks see vajadusel käepärast võtta.) - see on nii ja naa, vahel lihtsalt jääb üle ja mõni kord on tõesti ka täiesti kindel, et jääb üle. Mingit nädalamenüüd küll ei koosta.
  2. Sa triigid oma riideid. (Isegi, kui sa triigid vaid oma tööriideid ja sedagi viis minutit enne kodust väljumist, on see juba midagi.) - ei. Kui eraldi elama kolisin, siis tõesti soetasin endale mingi kipaka laua ja triikraua, aga mind ajas vihale see, kuidas puhas pesu tuli peale masinast võtmist kuhugi hunnikusse triikimist ootama panna ja kuidas see elav etteheide siis mulle nurgast vastu vahtis. Meil pole kellelgi mingit kohustust kanda triiksärki ka tööl ja seega triigin heal juhul paar korda aastas mõne lapse pidulikku pluusi. Ah, välismaal ei triigi keegi, ütles mu sõbrannagi. Samas mu ema on triikimismaniakk, ta triigib ka sokke, aluspesu ja taskurätte, ilmselt meeldib. Mind hoiatati ka, et "kui sa kunagi lapsed saad, küll siis näed ja hakkad", ei näinud ega hakanud.
  3. Sa viksid oma jalanõusid. - vahel harva kui meelde tuleb. "Tangid peavadki kulunud välja nägema"- ütles üks teine kena inimene.
  4. Sa hoiad postmarke rahakoti vahel.  - ee..miks ma peaksin?
  5. Sulle maitsevad täiskasvanute toidud nagu oliivid, kitsejuust ja rannakarbid. - maitsevad, va rannakarbid ja muidu merise maitsega asjad. Aga ma tean ka lapsi, kes selliseid asju söövad.
  6. Sa puhastad oma hambaid hambaniidiga. - jah, sest mul on sellised hambavahed, mis muul juhul koguvad kiulisemad asjad külge ja ma ei saa magada, kuna igemed on paistes. Hambaniit on mul must-have, kui kuhugi ööseks minnes maha ununeb, pean kohe ostma. Kuigi hiljuti lugesin, et hambaniidi kasulikkus pole sugugi tõendatud, siis mul hambaarst igatahes kiitis ja ka sel aastal läks hambaarstile täpselt 10 eurot.
  7. Sul on reaalne täiskohaga töö, kust sa teenid raha. Mitte stipendium, vaid korralik täiskasvanud inimese töökoht. - no nii ja naa, eks. Pigem on mul mugavustsoon, kus muuhulgas saab nii palju raha, et ots-otsaga kokku tulla.
  8. Sa pead maksma makse ja arvete eest. - Pean.
  9. Sa ostad toataimi, patareisid, prügikotte, seepi ja plaastreid. - toataimi ma olen ostnud, enam ei osta, sest mul on neid niigi palju, kuna inimesed kingivad. Eks ta tore on, kui mõni neist õitsema läheb, aga üldiselt ikka põgeneks ka sellise vastutuse eest. Patareisid ja prügikotte ostab mees. Seepi ostan ja vahel harva ka plaastreid, enamasti on neid niigi kodus viis karpi, igaühest võetud 1 plaaster, sest vajadus tekib ju siis, kui karpi käepärast pole.
  10. Sa eelistad pubisid klubidele ja vahel tunned, et kodune diivan on neist eelistatuim. - See on vist pigem maitseasi. Rockiklubis käin küll regulaarselt, mainstream-ööklubid pole kunagi lemmikud olnud. Diivanit heale kontserdile ei eelista, muul juhul küll, aga siis mitte diivanit, vaid voodit.
  11. Sa korraldad õhtusööke enda juures, mis ei lõppe purjujoomisega. Võimalik, et oled laua katnud kenade salvrätikute ja küünaldega. - Ei. Mitte, et korraldaks õhtusööke, aga need lõpevad alati padujoomisega, vaid lihtsalt ei korralda õhtusööke. Enamasti süüakse minu juures üldse papptaldrikutelt ja sooja sööki kohe kindlasti ei pakuta. Küünlafänn ka pole. Kes neid nõusid pärast pesema hakkab - võtame parem ühe sama kahvliga otse purgist!
  12. Sa omad korralikku panni, häid nuge ja kannmikserit, mida kasutad smuutide ja suppide valmistamiseks. - Tavalist panni oman, noad on kingitud, aga seisavad suurema osa ajast niisama, kannmiksrit pole, sau on.
  13. Sa pesed tumeda ja heleda pesu eraldi. Ilmselt kasutad ka loputusvahendit.  - Tumeda ja heleda pesu eraldi pesemine on vist üsna elementaarne? Loputusvahendit küll ei kasuta. Muuseas samas lehes oli artikkel sellest, kuidas enamik inimesi tegelikult ei kasuta ega teagi, miks peaks. Ma ka ei tea.
  14. Sa tead, kuidas WC-poti äravoolu puhastada. - Ma ei saa nüüd küsimusest aru, tänapäeva potid ju ei ummistu enam? Kui sa sinna just oma tükeldatud abikaasat ei proovi peita (Keskturu šašlõkimehe kombel). Või mõeldakse siin lihtsalt seda, et oskad wc-harja triipude eemaldamiseks kasutada?
  15. Sa viid ise prügi välja, mitte ei oota, et su ema/isa/korterikaaslane seda teeks. - Ootan küll, et mees seda teeks, sest "see on ju meeste töö" :) Ei, lihtsalt kuna ta ise enamasti seda teeb ja teeb paremini (ma olen näiteks kotti ämbrist välja sikutades selle ribadeks tõmmanud, nii et köögi põrand oli kaetud kasutatud mähkmete, kartulikoorte ja ebainimlikult haisva tundmatu lögaga, kraapisin seda ahastavalt ulgudes paljaste kätega kokku, sest haistsin võimalust draamaetteasteks), siis ma ei sekku.
  16. Sul on külaliste jaoks eraldi rätikud, mida pesed pärast külalise lahkumist, mitte enne uue külalise saabumist. - Ei. Pole mul mingeid eraldi rätikuid.
  17. Sa koristad kodu, mitte ainult ei võta tolmu. - Mida nad sellega mõtlevad? Tolmu võtab taaskord mees, põrandaid ka vahest tõmbab lapiga, ma moe pärast sopsutan tolmulapiga siin-seal, kas peaks midagi VEEL tegema?
  18. Sa ei kuluta rohkem raha, kui sa teenid. Võimalik, et omad kindlat arvestust, kui palju sa kulutada tohid. - Ma ei julge üldjuhul kontole vaadatagi. Varem võisin jah säästude üle uhke olla, aga pidasin ilma emapalgata vastu ka siis, kui lasteaiatasud hüppelise tõusu tegid ning nüüd pole mu silmad ammu palgatõusu näinud, seega võib vabalt olla, et kulutusi on rohkem ja vaikselt tiksun vana rasva peal. Aga no sellele mõtleme siis, kui näpud päris põhjas. Loomulikult ei planeeri ma kogu palka ära stiilis "jee, kuu alguses saan hilpe kokku osta, eks pärast vaatab, kuidas edasi", see oleks lihtsalt loll.
  19. Sind paneb imestama, kui nappide riietega noored väljas käivad. Kui neil pole salli kaelas, siis haigestuvad nad kindlasti köhasse. - Vot seda nüüd küll. Elu ikka midagi on õpetanud.

    Ja lõpetuseks kassipilte. Mees võttis endale pühalikult ülesande pühade puhul kogu suguvõsast pilte teha. Need pildid läksid kõik nässu ja tulid udused, ainsad õnnestunud olid kassipildid.
    Kui kõik kaebavad, kuidas kassid tahavad jõuluehetega mängida, mööda kuuske üles ronida või puud ümber lükata, siis meil seda muret pole. Meie kass üritab puud lihtsalt ära süüa. Ei saaks nagu öelda, et vitamiinipuudus ja kasvata kassimuru, sest kuusk on meil plastmassist. Kaks viimast udust pilti näitavadki, mida kass kuusest tegelikult arvab, kui tal on tunne, et see kaadrisse ei jää :)


3 kommentaari:

  1. See oli täiesti mõttetu nimekiri. Nähtavasti jään ma elu lõpuni teismeliseks :D Kokku tuli umbes 5 punkti ja sedagi patuga pooleks.

    Aga kass on ... kass on kass. Mul on siin just kõrval üks äge karvik, saadab teile tervisi :3

    VastaKustuta
  2. Kuule, see on mingi 80-datest pärit nimekiri.
    Margid rahakoti vahel?!
    Ja ma saan aru, et täiskasvanuks olemise defineerib majapidamistööde oskus. Nii lihtne maailm :)
    Nii hea aasta lõpuks teada, et ma olen tõeline täiskasvanu ...:)

    Ja kassile pai. NII armas :)

    VastaKustuta
  3. Meeldiv lugeda, et minu sisemine mina ja eelpoolmainitet nimekiri on ühel nõul. Hoolimata varsti ette löövast 33. eluaastast olen ikka tiinekas mis tiinekas.

    VastaKustuta