neljapäev, märts 11, 2021

Kommunikatsioon - see on imelihtne....

Igavat tööteemat. Ma lihtsalt kirjutan selle teema enda jaoks lahti, äkki hakkab kergem. Hetkel emotsioon - te kõik olete nii lollid, ma oleks algusest peale pidanud sellega ise tegelema. Teiselt õlalt karjutakse: "Pole üldse sinu probleem!"

See uus nõme töö siis. Nagu ma seal ütlesin, siis info laekus mulle läbi vahendaja, kes teadis, et aega on kuu lõpuni ja vist on paar faili veel. Sain aru, et selle ühe konkreetse failiga on kuu lõpuni aega. Loomulikult oli mul asi 8. märtsiks tehtud, sest mis täna tehtud see homme hooletu või "tubli tüdruku kompleks". Vahendaja tegi ise teist faili, seal tekkisid mingid küsimused, ootas vastust eile õhtuni. Vaatasin, et ta täna küll seda edasi ei teinud, aga mõtlesin, et ju ta teab, mida teeb. Loomulikult sisises keegi teisel õlal, et "uuri järgi!". Ei uurinud. 

Täna õhtul peale tööaega saabub murelik sõnum suurelt ülemuselt, et noh, mis teil nii kaua aega võtab? Ma naeran, et tüüpiline, "aega on kuu lõpuni", aga tegelt on nii, et kui homseks valmis pole, siis on paanika. Selgub, et kuu lõpuni on aega terve projektiga, mis sisaldab oma paarkümmend sellist faili, ülemusel kena tabel selle kohta ja puha. Vahendaja põrutab ka vastu, et sellest ei olnud alguses mingit juttu ju! (Ma ei ole 100% kindel, et ma teda usun...) Meil muud tööd ka, peab nüüd kõik inimesed selle töö peale panema.

Vastus suurelt ülemuselt, ise tead, kuidas oma tööd korraldad, pane siis see, kes kõige paremini sobib selle töö peale, see on selline "vaba aja" töö.

Ma ei saa aru! Mismõttes on ühtpidi mure, et millal saab, aga samas pane ainult üks inimene sellega tegelema ja "vaba aja" töö? Pole mõtet küsida ka, aastaid juba selge, et sellelt tüübilt selgeid vastuseid ei saa. Ma oleks pidanud algusest peale selle kõik enda peale võtma, kogu informatsiooni talt välja pigistama ja hagu andma, mitte ootama, et vahendaja sellega hakkama saab. Too tahtis veel suurele ülemusele seletada, et see on raske töö ja blablabla. Nii ei tehta ju?! Vingumisest pole mitte mingit kasu, suu tuleb lahti teha siis, kui on konkreetseid küsimusi või ettepanekuid. Õnneks ma suutsin teda sellelt takistada, vastuseks sain, et sa ise ju ütlesid ka, et see on nõme töö?! Oeh, üks asi on omavahel niisama auru välja lasta, see ei ole professionaalne suhtlus.

Õnneks minu tehtud 2200 rida Excelit oli suurim fail, järgmised lähevad ilmselt ludinal ja juba meelitati, et kui klient heaks kiidab, saab seesugust tööd veel tulema. Oh seda õnne! "Peaasi, et tööd on!" Nüüd dilemma - teised õhutavad mind tööd aeglasemalt tegema, aga ma olen ju üdini aus inimene... Ainuke lohutus, et suurem osa lubatud projektidest jääb meile igaveseks saabumata.

EDIT: Kes julges öelda, et "järgmised lähevad ludinal", ah? See järgmine fail oli täielik pudru ja kapsad, pool infot puudu, pool üle ja ülejäänu segamini. Tegin täna kahe tunniga ainult 150 rida ja teatasin tulemuse suurele ülemusele. Tema vastas, et "Great!" ja lõpuks näidati mulle üht faili, kus kirjas tema poolt arvutatud keskmine kiirus, mis oli selle eelmise, lihtsa faili puhul 18 rida tunnis, ma olevat 55 teinud...Arvutuste alus on müstika, sest kust tema teadis, palju ma tehtud ajast tööd tegin ja palju niisama molutasin. Aga noh, laest võetud numbrid, need on meie statistika aluseks nii ehk naa. 

Näe, kirjutamisest oli kasu, sest taipasin, milles (veel üks) probleem - kas ta räägib ridadest Excelis või kliendi faili ridadest (millest igaüks moodustab Excelis üks kuni mitu rida) või millal sellest failist, kus ridades erinevad kliendid. Mitte et ma seda juba küsinud ei oleks temalt, aga ta on seda tüüpi inimene, kes suudab hallata ainult üht küsimust korraga ja ma tegin sellega selle vea, et peale küsimust tuli Skypes veel üks rida, millele siis tema keskendus. Miks ma uuesti ei küsinud? Sest ta vastab sagedusega keskmiselt kord nelja tunni jooksul (ja siis enamasti ühesõnaliste ja mitmetimõistetavate vastustega) ning mul sai tööaeg otsa.



2 kommentaari:

  1. Vabandust, mis asi on "vaba aja töö" ja kuidas see töö- ja puhkeaja seadusega kooskõlas peaks olema?
    Huvitav, kas su ülemus on sama valtsi alt, nagu minugi oma?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. "Vaba aja töö" meie mõistes on siiski see töö, mis tehakse tööajal, kui muud tööd võtta ei ole. Meil päris palju sellist niisama passimist, sest keegi ei tea, millal mingi klient suvatseb töö saata. Mõnikord saab ära minna, aga mõnega on kokkulepe, et kui teatud kellani midagi tulnud ei ole, siis alles saab. Seega see vahepealne molutamine ongi meil selline töine vaba aeg.

      Kustuta