esmaspäev, august 21, 2023

Oli ka suvi

Sel aastal suve justkui ei olnudki. Juunikuus käisin ühe korra järves ujumas ja kuigi enamuse suvest veetsin mere ääres, siis rohkem ujuma ei saanudki. Mitte kordagi. Mitte ühtki korralikku rannailma. Vähemalt mitte juuli keskpaigast tänaseni, kui mul puhkus oli. Ok, see 7. august välja arvata. Mitte, et mind õudselt randa kisuks, lihtsalt kuidagi ootamatu.

Mulle ei meeldi juulist puhkusele jääda, sest siis peab augusti lõpus juba tagasi tulema ja augusti lõpp on ju alles suvi, aga sel aastal polegi väga vahet. Saate aru, lapsi sunnitakse homme õpikutele järele minema! Johhaidii - suvepuhkus peaks olema veel, mitte mingi valmistume kooliks! Meie ajal küll niisugust asja ei olnud, et kool oleks endast enne 1. septembrit märku andnud.

Selle suve märksõna on puugid. Me just täna käisime neljandat süsti saamas, eelmisest on kolm aastat - mul oli eile üks puuk kinni ihus, kolm tükki jalutas niisama ringi, L.-l kaks kinni ja ühte ei saanudki tervenisti kätte, isegi meditsiiniõde mitte (ei tormanud EMO-sse, lihtsalt juhtus päev enne vaktsineerima minekut). Me vist liigume võpsikutes ka rohkem, kui enamik inimesi, aga ikkagi - täielik karauul.

Suur osa puhkusest möödus Pärnus ja Pärnumaal, sest küsi ja sulle antakse - sõbral seal tühi üürikas. Majutushinnad on sel aastal ikka haledad. No ei tõuse käsi niisama voodi eest üle soti öö eest maksma. Vanemad tahtsid Pärnusse normaalsesse hotelli, kus ka lisaks voodile mugavusi ja avastasid, et alla 500 öö väga ei saa. Naeruväärne mu meelest. Pärnus on veel see jama ka, et ega seal nii väga mugav magada ei ole, vähemalt mitte keskuses, sest röögitakse ja punnvõrrid on üllatavalt populaarsed. Kangesti tahtsin Manilaiule, aga kõige mugavam on sinna saada reedeti, paraku reedeti oli alati kehv ilm, jäigi käimata.

Lätti läksime, läks ilm ka kohe veel kehvemaks. Plaan oli maanduda Ventspilsis ja seal Kura sääre kaudu tagasi tulla. Ööbimine sai paraku liiga linnast välja valitud, liiga palju sõitmist ja liiga vähe koha peal olemist minu jaoks. Omanik küsis õhtuse sauna eest viis kümpi, kui me viisakalt keeldusime, siis selle aja jooksul, kui me poes käisime, ilmus sauna ukse ette tabalukk...Eks see veidi ebameeldiva mulje jättis, aga no ju on vaja nii. Kuldigas käisime esimest korda elus, vot see oli üks kaunis koht, kahjuks jälitas meid suur must pilv ja vanalinnas jäigi jalutamata. Üldiselt suurema kambaga reisimine ongi minu meelest selline kompromissimaiguline, ma tahaks igasugu asju, aga eeldan, et teised neid asju ei taha ja siis ongi selline pealiskaudne värk. Lõpus isegi vedas, otsisime viimaseks õhtuks majutust Cesise kandis, Bookingu äpist väga ei leidnud miskit ja otsustasime kohale vaatama minna, kui üks autodest järsku enam ei käivitunud. Kallakust alla saime käima ja siis sõitsime igaks juhuks kohe koju tagasi, hea, et enne majutust ära ei broneerinud.

Neli nädalat läks nii kiirelt mööda, et L. ei tahtnud uskuda, et mu arvutused paika peavad ja juba ongi puhkus läbi. Mis sinna sisse siis mahtus - sukeldumine Äntus ilma varustuseta ja Saadjärvel varustusega (mina kui kõrvavärdjas vahtisin pealt muidugi ainult...), esimest korda elus murakate leidmine looduses (no mingi kümme marja tuli ära...), usse ka muidugi päris mitu leitud, põtra nägime hästi lähedalt, Tõstamaa kandis hästi palju toredaid inimtühje rannakesi ja lahesopikesi külastatud, Punk'n'Rollile jahedam ilm täitsa sobis, eriti hea, et ilma vihmata, Tolkuse raba oli tore, eriti hommikul inimtühjana, hiljem oli laulupidu, Soomaalt lasime ruttu jalga, sest sääsed tahtsid ära süüa, Audru ringrajal sai kogemata tsiklisõitu nähtud, isegi oli täitsa miskit, Supeluse aastalaadale samuti ootamatult satutud, Sillamäe uuel promenaadil lõpuks käidud, Häädemeeste kandist elu suurim kukeseenesaak saadud, Kalvi pangal kõõlutud ja esimest korda elus Kalvi randa satutud, mis on üks ütlemata kena kohake. No ja kõik. Järgmine nädalavahetus plaan Helsingis ära käia Mega event toimub seal. Lubab taas lakkamatut vihma. Imeline.