reede, august 18, 2023

Pissi Prints

Blogijatel on vähemalt see pluss, et iga nõmeda elujuhtumi juures saab ohata - sellest ma veel oma blogis kirjutan! 

Minu suvist puhkust vürtsitas sel aastal kass oma väljaheidetega. See on juba vana jama, et ta suvilasse minnes poolel teel avastab: "Ups! Kaka tuli!" ja meie siis sõidame piirkiirust ületades padavai kassi pesema, lootes, et politseionu halastab, kui pea aknast sisse pistab ja seda hingematvat lehka tunneb....Koju jättes pole siiani ühtki probleemi olnud, kassivetsu puhastan ma üle päeva (kindlasti keegi leiab, et ma olen jõle inimene, ikka iga junni tekkides peaks koristama) ja kui päevake üle läheb, ei juhtu ka midagi. Pikematel äraolemistel käib keegi ikka kassi vaatamas ja kasimas ka. 

Seekord me üldse pikalt ära ei olnudki, kui koju tulles tervitas meid ukselävel kena junnihunnik. Kuna Tommy on pikakarvaline, siis tal vahel juhtub väikseid õnnetusi, kui mõni kiuslik pabul karvadesse kleepub ja kuskil hiljem maha potsatab. Aga no see ei olnud mingi "väike õnnetus", see oli konkreetne hunnik. Territooriumi märgistamiseks või vihast kassid ju sirtsutavad, mitte ei jäta hunnikuid? Müstika. 

Edasi oli kõik normaalne, kuni järgmise korrani, kus lisaks hunnikule oli ka loik kott-toolil. Variandid: kass on haige. Tüüp kuidagi haiglane ei paistnud, lunis sööki tavalisel moel, samas ma ise öösel magada ei saanud, kuulatasin, kas kass ikka hingab või on juba kõrvad pea alla pannud (minu puhul normaalne eskaleerumine a la nohust kirstuni...). Kuna edasi oli jälle kõik norm, siis ma kohe arstile ei helistanud, sest kassilt pissiproovi võtmine ei ole asi, millega ma esmajärjekorras tegelda tahaks. Pealegi tekkis parem idee, miks kass nii teeb. Nimelt värvitakse meil maja ja kass on loomulikult hirmul kui keegi võõras akende taga kõõlub. Ju siis võitles võõrastega ainsa relvaga, mis tal käepärast. 

Jätsime siis lapse (vabatahtlikult jäi, ei sundinud, noh) kassiga koju ja sõitsime Pärnusse, kui poolel teel laps helistab, et leidis kott-toolist järjekordse loigu. Aga me olime ju kõik kodus?! Ta ei olnud paanikas?! 

Edasi oli jälle kõik ok, kass käitus normaalselt, kuni eile istusime kõik rahulikult söögilauas kui järsku esikust kraapimist kostis. Tommy oli just värske hunnikuga maha saanud...Meenus, et enne seda käis ta korra vetsu ukse peal nuuskimas. Noh, ma pidin graafiku järgi hommikul koristama, aga selleks hetkeks oli pealelõuna. No ei olnud see vets ääreni täis, aga ju siis kassile ei meeldinud ja ta otsustas end mujale kergendama minna. Koristasin vetsu ära ja peale seda läks kass kohe sinna pissile. Kott-tool päästetud seekord...

Huvitav on see, et sama liiva oleme kasutanud nüüd umbes aasta (või kaua see Lidl meil siin Tartus on?), varem kasutasime Natusani, aga kui selle hind oli toona soodukaga 2,99, siis nüüd olen ma näinud juba hinda 8,99. Lidli liiva koostis on muutunud? Igatahes on tunne, et probleem on selles liivas. Kas tõesti peab kassi liivakasti iga päev koristama hakkama nagu normaalne inimene? Kassi tõttu sunnismaiseks? Mees pakkus veel välja variandi, et kass on seniilseks jäänud, aga ta on kõigest 8 aastat vana. 

Meie, kassid, oleme ühed müstilised loomad...


6 kommentaari:

  1. Mul blogilugejana on väga suur rõõm, kui blogijal elus kehvasti läheb, ning ta ikka kirjutab. 😀
    Ma saan nüüd siin ilmselt üldse vihakõne, aga ma puhastan liivakasti vahel koguni kahe päeva tagant. Sain soovituse kasutada Cat's Best liiva, mis pole tegelikult liiv vaid pigem saepuru ja meile see sobib. Ta on küll jube kallis, suur kott umbes 10 eurot (Prismas) ja väiksem 7 eurot (Selveris), loomapoodides on ta minu meelest veel kallim, kui just mingit sooduspakkumist pole. Aga, sellest väiksest kotist jätkub terveks kuuks, suurest isegi kauem. Ta ei haise üldse nii nagu tavalised liivad ja kass ei tassi teda käppadega ka liivakastist nii palju välja. Eriti hea on just see, et pissi imeb see segu enda sisse tükkideks ja vahetades on palju mugavam, ning ka liiva säästvam, seda sealt välja kaevata. Aga seda peab muidugi kassi peal proovima, meil õnneks leppis sellega ilusti, aga sul vist natuke vanem ja ehk ka nõudlikum kiisu.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. See kasside pirtsakus on jah müstiline. Mu ämma juures elab meie kassi ema koos ühe oma pojaga, kaks täiskasvanud emast kassi, no ja ämm vahetas ka liiva välja mingi peenema vastu - emakassil ei olnud probleemi, aga see noorem enam kasti ei läinud, tegi kõik kõrvale...Ma ei tea, rääkinud siis oma emaga või midagi, nägi ju, et ema kasutab või kas ema siis ei saanud oma tütart korrale kutsuda? :D

      Kustuta
  2. Ma teemaalgatajat aidata väga ei oska, aga Cat's Best liiva kohta on soovitus. Seda müüb oluliselt odavamalt K-Rauta veebipood suurtes pakkides, 17,2 kilone pakk on paras katsumus koju vedada, aga mul jätkub sellest kolmveerand aastaks vähemalt. Ma olen muidugi inimene, kes ei tee kastis kunagi täielikku liivavahetust, sest selle liivaga muarust pole seda vaja. Miskit ei haise ja kass ei protesteeri.

    VastaKustuta
  3. Kui mul veel kass oli, siis mingil hetkel tekkis ka see pissimiseteema. Ja tema tegi demonstratiivselt kasti kõrvale! Proovisin väga erinevaid liivasid, aga no ei, jamad jätkusid. Lõpuks testisin miskiseid pärleid ja need talle meeldisid. Aga see oli aastaid tagasi, ilmselt on nüüd liiv parem ja valik suurem.

    VastaKustuta
  4. Olen nüüd 3 nädalat tütre kasse hooldamas käinud, üle kahe poole päeva. Seni pole probleemi olnud, üllatav ainult kui palju kaks kassi liivakasti nii junne kui pissiklompe jaksavad teha. Aga kassi endale ei tahaks enam, kassi aroom jääb elamisele juurde, tee mis tahad. Koera lõhn jääb muidugi ka aga see nii palju ei sega nagu - eks ta muidugi maitse asi ole.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kassi lõhna osas ma küll nõus ei ole. Kui ta tuppa sirtsutab, siis muidugi, aga normaalsel juhul ei ole ühegi kassiomaniku juures mingit spetsiifilist lõhna tuvastanud.

      Kustuta