reede, oktoober 21, 2016

Rõve paks mees

Viimasel ajal on feministlikud veebilehed asunud sõtta seksistlike reklaamide vastu. Osaga sealsest kriitikast olen nõus (lase oma mehel käia noorema naisega-kampaania näiteks), osadest päris hästi aru ei saa (kanakotlet kui naistele suunatud toode - mu meelest on tegemist lihtsalt ühe sihtgrupi väljatoomisega, mitte naiste "paikapanemisega"). Ma ise pean end üsna reklaamipimedaks inimeseks, aga täna hakkas minulegi miskit silma ja seda täiesti uudses valdkonnas - alavääristatakse mehi nende välimuse põhjal!

Reklaam jäigi mulle silma sellega, et paks paljas mees üle ekraani - selline asi ju tõmbab ometi tähelepanu! Paljaste naistega oleme ammu harjunud. Tekst palja mehe peal (kes voodis telekapulti klõpsib) ütleb, et "Seisev mets on nagu lodev mees - vabane temast kohe!" Päriselt? Kujutate ette, et sama reklaam oleks tehtud nn "kurvika" naisterahva fotot kasutades - lodev naine, vabane temast kohe?! Kas võib siiski loota, et ka meeste seesugune alavääristamine avalikult hukka mõistetakse? Ma ei tea, mis reklaamitegijal/tellijal mõtteis mõlkus, võib-olla tõesti, et korraldame skandaali, saame klikke ja tuntust? Samas, naise kasutamine oleks juba liig olnud, feministe tuleb karta? Või siis nad ei adunud, et selline reklaam võiks ebanormaalne tunduda, lihtsalt selline lõbus tögav naljake vastikute paksmagude suhtes?

Ma ei tea, kust pärineb idee, et kui pakse piisavalt palju mõnitada, saavad neist "normaalsed" inimesed. Hiljuti oli ka Postimehes üks vastavasisuline artikkel ja ma kuulsin ikka üsna palju nördinud nurinaid selle kohta, et mis, nüüd tuleb neid pakse ka veel armastama hakata või!? Pakse on ju ajast aega mõnitatud, see on igati traditsiooniline meelelahutus ning peab selleks jäämagi! Ma saan aru, et rasvumine on terviserisk, kuid võidelda selle vastu alavääristamisega? Aga tundub, et siingi pole enamikul võimalik pooltoone näha - sa kas õigustad paksust või sõimad pakse, muid variante ei eksisteeri.

4 kommentaari:

  1. Grupis "virginia Woolf sind ei karda" on teema üleval juba =)

    VastaKustuta
  2. Lodev mees on asendunud laguneva majaga ka :)

    VastaKustuta
  3. Mulle ei meeldi see metsast vabanemise paanika üleüldse, olenemata, mis argumendiga seda müüakse. Mis mõttes mets ei või lihtsalt seista? Mis mõttes mets võrdub millegi tülika, ülearuse või häirivaga?
    Mets on mingi haigus või? Selline suhtumine on looduse vastu kuradima lugupidamatu. Annaks peksa kohe kellelegi või miskit. Vastik-vastik-vastik.

    VastaKustuta
  4. Ka mina ei saanud aru, miks peaks metsast ruttu vabanema, mõnele ju pensionsammas või pärandus lapselastele. Ja kuigi ma ei arva, et meeste lodevus on midagi, millega lihtsalt peab leppima, oleks kõigi lodevate meeste väljaviskamisel paljud kodud tühjad. Naistel on tihtipeale komme oma mehi üle poputada, mistõttu paljudest saavadki pikapeale need lodevad mehed. Et siis jah, üle pika aja reklaamtekst, mis jäi häirima.

    VastaKustuta