neljapäev, detsember 20, 2018

Moepolitsei

Koolis on traditsioon enne jõule kirikus laulmas käia. Kirikud teadagi, on meie maal igal ajal seest külmad ja kõledad, talveajal veel eriti. Õpetaja manitseb: soojalt riidesse, dresscode must-valge. Ostsin lapsele pidulikeks puhkudeks oma arust ettenägelikult pikad mustad püksid, sest seelikuga on ju talvel külm. Täiesti tavalised riidest mustad püksid, tõsi küll, viikideta, aga samas soliidsed, ilma mingite kaunistusteta. Täna siis teatab Mini, et ta võiks siis kirikusse lühikese sinise kleidiga minna, õpetaja oli arvanud, et see kõlbab küll. Ma imestasin, et oot, misasja, meil ju mustad püksid ja valge pluus kampsuniga, pidi ju must-valge olema? Nooo, õpetaja ütles, et need püksid ei sobi. Misasja? No et liiga igapäevased ikka. Mini käis klassi jõuluüritusel nendega (viga, suur viga!) ja eks seal õpetaja nägi. Tagantjärele mõeldes - mismoodi ta tuvastas, et Mini samade pükstega kirikusse plaanib minna? "Ega sa ometi NENDEGA kirikusse ei plaani tulla?!" või siis Mini ise küsis, mida õpetaja pükstest arvab? Õpetaja lasi kõigil ette kanda, mida nad selga plaanivad panna, et möödalaskmisi vältida?

No ma ei tea, igatahes mul läks tuju leebelt öeldes ära. Plaanisin juba puudumistõendi kirjutada, "kodustel põhjustel". Kas ma ei või siis üks kord ateisti-kaarti ära kasutada - oleme veendunud ateistid ja kirikusse oma jalga ei tõsta? Või peaks mõne muu usundi otsima, mille järgijatel on oht kirikusse sisenedes tõrvikuna põleva lahvatada? Laps siiski kurvastas selle peale, tema ikka tahab laulda ja sõpradega koos olla, mis seal ikka, lühike kleit selga siis ja kui põiepõletikku jääb, oma asi. Vanasti pahandati lõhkiste pükste ja liiga lühikese seeliku üle koolis (sedagi minu ajal juba väga harva), aga et pidulik pole piisavalt pidulik, pole ma veel kuulnud. Kui palju ülipidulikke sündmusi aastas ette tuleb, et nendeks spetsiaalne riietus peaks olemas olema? Sünnipäevad ei lähe arvesse, sest neisse tuleb pigem spordiriietes minna tänapäeval - ei istuta pika morsilaua taga nagu vanasti.

4 kommentaari:

  1. Oh, meil oli draama jõulupeo kleidiga. Minu omal oli musta värvi, teistel, ilma, et eelnevalt kokku lepitud oleks, punased ja valged. Noh - ma ei taibanud, ostsin sügisel kaubamajast, maksin hunniku raha ja mõtlesin, et sellega saab kevadeni kõik peod käidud. Aga paistab, et tuleb osta hm-st ja siis igaks peoks uus. Huvitav, mis emadepäeva sobilik värv on - roosa?
    Aga ma sellisel juhul paneks ikka püksid, kui juba kohal on, ega siis minema ei saadeta.

    VastaKustuta
  2. Jajah... ma viisin oma plika varahommikul Nigulistesse ja riietus oli samuti teemaks. See oleks muidugi tase, kui kirjutada puudumistõend "lapsel puudusid ürituseks sobivad rõivad". Sama hästi võiks siis "sest käige kuradile" panna :)

    VastaKustuta
  3. Meil oli mingi veider dialoog mõni aasta tagasi. Käis umbes niimoodi.
    - (hommikune koolijonn) Mulle ei meeldi kirikus. Seal peab mütsi ära võtma. Tüdrukud küll ei pea.
    - (püüab natuke nalja teha) Aga sind peetakse väga tihti tüdrukuks, äkki sa saaksid ka mütsiga olla?
    - (hästi kurvalt) Kõik seal koolis juba teavad, et ma olen poiss.

    Igasuguse täpsustamata seletuseta kodused põhjused on täiega aktuaalne tervel müriaadil olukordadel, mulle küll meeldib.

    VastaKustuta