neljapäev, juuli 21, 2022

Igavlen kodukontoris, esimesed 50

Mismõttes need küsimused "Brave and Interesting" on? Võtsin algallikast. (Mitte, et ma teiste tõlget arvustaks, lihtsalt kopeerida oli sealt lihtsam.)

1. What’s the toughest decision you made today?  

2. What’s the toughest decision you made this year?

3. What’s the toughest decision you ever made? 

Nende otsustega on see teema, et ma ei tee neid. Suuri asju nagu elumuutused ma ei kaalu, ma lihtsalt teen ära, kui tunne peale tuleb ja väikeste puhul lasen voolul end kanda. Ma ei mäleta, et ma kordagi elus oleks mingi asja puhul plusse ja miinuseid kaalunud. Ükski otsus ei ole ühesõnaga raskelt tulnud.

4. What have you forgotten? 

Ilmselt enamiku asju, mis kunagi peast läbi on käinud. Korrutustabeli näiteks, kui tuua üks lihtne ja konkreetne asi.  

5. If you were guaranteed the answer to one question, what would it be? 

On siis kuskil veel midagi või ei ole? st. kas see reaalsus, mida näen enda ümber, on kõik? Ja kuidas see kõik lõpeb? Ah, neid küsimusi ikka oleks omajagu.

6. What’s it like being you right now? 

Nina on tatine, pea on märg. 

7. What makes you nostalgic? 

Muusika, lõhnad. 

8. If you had two hours left on earth what would you do? 

Karta on, et halaks ja paanitseks, midagi mõistlikku küll ei suudaks teha. 

9. What’s the most beautiful word in the world? 

Ei olegi kunagi mõelnud selle peale, aga praegu torkas kohe pähe: "ütled "kurat" ja sirguvad õlad ja tuju on korraga hää" (Propeller "Üks sõna") 

10. Who makes you laugh more than anyone? 

Ikka ise oma peas ja keskkoolis oli mul klassiõde, kellega meil oli hämmastav komme üksteise lauseid lõpetada, temaga sai naerdud ikka nii, et sõna otseses mõttes tilk püksis. (Ja ma väga kahetsen selle sõpruse mittehoidmist)

11. What did your father teach you? 

Armastust muusika ja huumori vastu ja seda, et meeste peale võib loota. 

12. What did your mother teach you? 

Seda, et unustamine on andestamine, et tegelikult saab kõik korda ja kõigest üle. 

13. What’s the best gift you’ve ever given? 

Ma olen meister tegema kingitusi, mis minu meelest peaksid inimesi rõõmustama, aga seda ei paista need tihti tegevat. Seega, ma ei tea.  

14. Best gift you ever received? 

Ma ise jälle kipun saama kinke, mis oma sobivuses mind alati üllatavad.  

15. How many times a day do you look in the mirror? 

Spetsiaalselt ei vaatagi, mul vanasti näiteks ei olnud toas ühtegi peeglit, esikus ka ei olnud ja seega ma tihti ei näinudki, milline ma välja näen. Nüüd on mul vannitoas peegel ja esikus ka, seega ma ikka näen, aga harjumust vaadata ei ole. Lolle nägusid teen pigem peegli ees, ma ei tea, miks. 

16. What do you bring most to a friendship? 

Hah, esimesena lõid jälle laulusõnad pähe "I bring everything sad and weird", aga kontrollisin järele ja õige on hoopis "all black everything sad and weird". Lolli nalja ilmselt, tabude murdmist ja õudset targutamist mulle olulistel teemadel. Joogi võtan ka ise kaasa enamasti. Ja snäkke.

17. If 100 people in your age group were selected randomly, how many do you think they’d find leading a happier life than you? 

Pakuks puusalt, et minu vanusegrupis on õnnelikkusega lood keskmisest etemad - ollakse piisavalt vanad, et endaga rahu teha ja mitte veel nii vanad, et tervis või realiseerimata unistused painaks. Enda topiks ka sinna kõrgemasse kolmandikku ikka.

18. What is or was your best subject in school? 

Bioloogia. Kirjandus. 

19. What activity do you do that makes you feel most like yourself? 

Mõtlemine, kirjutamine. 

20. What makes you feel supported? 

See, kui teised tulevad minu mõtetega kaasa ilma et ma peaks neid selleks mõjutama. 

21. Whom do you secretly admire? 

Avalikult imetlen ja kadestan neid, kes ei karda ämblikke. 

22. What time of the day do you feel the most energetic and what do you usually do in those moments? 

Mulle tundub, et minu puhul erilist vahet pole. Öösel ma energiline ei ole, aga samas ka päeval võin suvalisel ajal magama keerata. Energilisus ei sõltu kellaajast, mu meelest. 

23. What’s something you never leave home without? 

Alasti pole nagu ette tulnud õue minemist. 

24. What’s a recurring dream you have? 

Üleajavad peldikud, aastaid kestev rasedus, pean kuhugi jõudma, aga takistused, tagasi koolis või jubedas teises töökohas. 

25. What makes you feel safe? 

See, kui keegi ämbliku maha lööb. (Ikka veel võdistan õlgu, sest L. oli reede-laupäev ära ja siis pühapäeva õhtul oli vannitoas ämblik ja ma ei suutnud jätta mõtet, et mis siis, kui see oleks päev varem juhtunud. L. väitis, et ma oleks siis julguse kokku võtnud, mina pakkusin, et ma oleks vanematekoju emigreerunud) 

26. What’s the best thing that ever happened to you? 

Suur vedamine oli praeguse töö leidmine ja seoses sellega endasarnaste inimeste avastamine, kes teab muidugi, millele imelisele see omakorda tee sulges, iial ei tea ju.  

27. What do you want people to say about you once you’re gone? 

Pole mingit tähtsust, mind see niikuinii ei puuduta. Valedel põhjustel postuumselt kuulsaks saada muidugi ka ei sooviks, aga muu pole oluline. 

28. What’s the coolest thing about science? 

Et see areneb. 

29. What’s the best money you ever spent? 

Kogu see raha, mis on kulunud meeldivale äraolemisele on hästi kulutatud. 

30. What’s a bad habit you have? 

Juuste kruttimine, mul on ühelt poolt juuksed lühemad ja katki, aga ma ei suuda end peatada, sest see on mingil kummalisel põhjusel nii rahuldustpakkuv.  

31. What are you grateful for? 

Heade geenide ja toetava kasvukeskkonna. 

32. Whom are you envious of? 

Kas kadestamine ja imetlemine ei ole samad asja või? Ma kadestan neid, kes ämblikke ei karda. Muud põhjust teisi kadestada väga pole, sest ilmselgelt kaasnevad iga hüvega ka omad miinused, millest kõrvaltvaatajal aimugi pole.

33. What’s an image you’ll never forget? 

Ma loodan, et ma omaenese ja lähedaste nägusid ära ei unusta.  

34. Describe a near-death experience. 

On siis igaühel see, et oskaks kirjeldada? Mind olevat peale sündi neli minutit elustatud, paraku ei mäleta sellest midagi.  

35. If you had a clone, what would you have the clone do? 

Oot, kui ta mu kloon oleks, siis tal ju oleks ka samad mõtted, tunded ja tahtmised kui mul, seega klooni enda asemel koristama sundimine ei läheks läbi ju? H. de Tellieri "Anomaalia" tegeles selle teemaga, seal olid inimestel erinevad taktikad, kes ei tahtnud enda oma iial näha, kes sai temaga sõbraks jne. Ma tahaks enda omaga sõbraks saada, ma usun, et ta meeldiks mulle. Me teeks koos igasugu asju, mis meile mõlemale meeldiks jne. Ideaalne sõbranna oleks.

36. What’s your idea of Heaven? 

Ma ei tea, et mul kunagi Taevast mingi kujutlus oleks olnud, see on ju nii naiivne konstruktsioon. 

37. What’s your idea of Hell? 

"Hell is a teenage girl"  

38. When did you know? 

Kohe. 

39. What can you do better? 

Enamikku asju, aga miks peaks? 

40. When are you most yourself? 

Kui ma räägin või kirjutan, mida ma mõtlen. 

41. What superpower would you most like to have? 

Väiksena ma tahtsin mõtteid lugeda, aga praegu küll ei tahaks, oo õudu! Vahel tahaks teleporteeruda.  

42. If you were granted three wishes, what would you do with the second wish? 

Ma olen alati vastanud, et mul on ainult üks soov - see, et kõik mu soovid täituksid - seega vahet ju pole, mis järjekorras neid soovida. See, mis teisena pähe tuleks.

43. What is your actual superpower? 

Lapsena mulle tundus, et mu soovid päriselt täituvadki mingi aja möödudes ja tihti siis, kui olen juba nad unustanud. Praeguseks olen aru saanud, et selle asja nimi on vist pigem "madal latt" ja "vähene ambitsioonikus". Oskus endaga rahu teha, see vist on päris hea võime.

44. If you won 100 million dollars, what would you buy first? 

Matkaauto. (Sest "orja" vist ei oleks ilus vastata...) 

45. What's the best sound in the world? 

Viimati olime ööbimiskohas, kust üle tee asus raudtee ja ma saan aru, et enamiku jaoks on see ilmselt suur miinus, aga mitte minu, kes ma kasvasin raudtee ääres. Meil olid paberinutsakud sektsioonkapi klaaside vahel, et need ei kliriseks, kui rong mööda sõidab. Praeguse aja rongid enam eriti ei kolise, aga Lätis veel on vanamoodsad rongid, need kolisesid täiega nostalgiliselt. See hääl meeldib ka, kui rannas silmad kinni panna - inimeste hääled ja vee hääl.

46. What’s perfect about your life? 

Miski siin elus ei saa olla ideaalne, kui ämblikud eksisteerivad. Tõsiselt, elus ei saa miski olla ideaalne, hakka ainult veidi laiemalt mõtlema. 

47. What song do you sing only when you’re alone and what memory does it bring back? 

Ma ei laula kunagi üksi olles. Ma tõesti ei seedi oma hädist häält, see ei kõla üldse nii nagu ma sooviks. Röökida ma võin, aga mis sa ikka üksi röögid, eks. 

48. Describe a moment you were so embarrassed you wanted to disappear. 

Ma arvan, et meil kõigil on mingid omad momendid olnud, aga õnneks need ununevad. Ma ei mäleta, et midagi väga erilist oleks olnud kunagi. 

49. How many times a day do you think about money? 

Võib-olla mingi kümme korda, kes seda arvestab? Ma ikka kogu aeg muretsen, kas on piisavalt, loll harjumus, ma tean. 

50. Who has been the biggest influence on you in your relationship to money? 

Robert McPart ja Mr. Montgomery Burns. Ma olen jube ihne, ei mina tea, kust ma selle õppisin.

1 kommentaar:

  1. tegelt need küsimused on "interesting". Ma olen lugenud aint sinu ja Katariina vastuseid, aga nende küsimustega on selge, et kui sind inimene huvitab, saab nende abil inimese kohta mõndagi teada.
    Kui vastused pole "ma ei teegi seda"-stiilis =) Sest need pole kuidagi sisemust paljastavad.
    (Ja kui inimenbe ei huvita, miks tema postitusi üldse lugeda, eks ole).

    Ja ses mõttes on nad ka "brave", et kui vastama hakata, siis nõuavad endassevaatamist. Kui inimene pole harjunud endasse vaatama, võib see päris palju vaprust nõuda.
    Iseasi jälle, et ega mina ei viitsi kedagi lugeda, kes endassevaatamist regulaarselt ei harrasta =P

    VastaKustuta