teisipäev, aprill 05, 2022

Tahan piiranguid tagasi!

Ma kuidagi naiivselt lootsin, et peale piirangute lõppu saabub Hea Uus Ilm, aga no ei. Mulle nii meeldis, kuidas üritused algasid normaalsel ajal ja lõppesid ka, said normaalsel ajal koju ja järgmisel hommikul normaalsel ajal üles - nagu Põlluaas ütles "hakkaks kõik normaalseks?". Ma lausa üllatusin, et selline mõtteviis tundub tegelikult absoluutses vähemuses olevat. Nimelt kui nüüd jälle nädalavahetusel välja minna, siis kõik kohad on paksult rahvast täis, ei saa istuda ega astuda - ei mina usu, et need kõik vaktsineerimisvastased nüüd on, kes lõpuks baaridesse saavad. Samuti ei usu ma, et see vaktsiinipassi näitamine nüüd nii ületamatu takistus oli, et varem välja ei tuldud. Ma pakun, et peamine tegur, miks piirangute ajal õhtuti vähem väljas käidi, oli just kellaaeg. Tuleb välja, et inimestele päriselt meeldibki peale keskööd pidutseda. Kes oleks seda võinud arvata?! 

Minu tagasihoidliku arvamuse kohaselt muutub tõld keskööl kõrvitsaks. Inimeste normaalne alkotarbimise piir jõuab kätte, peale seda on enamiku jaoks joogid juba üle piiri ja kõik "lõbus", mis sel ajal juhtub, tundub lõbus ainult neile, kes arukaotuseni segi on. Kes niipalju juua ei viitsi/suuda/taha, selle jaoks on järgnev juba paras ikaldus - vahi neid lolle, kes õudsema innuga järgmisse baari edasi kipuvad, samas kui sa juba tead, et seal nad jäävad esimese tellitud joogi taha lihtsalt magama. Lihtsam oleks koju minna. Aga noh, samas on kuskil ikka see FOMO (Fear of Missing Out) ka - äkki ikka juhtub veel midagi põnevat?!

Jumal teab, mis kell reede öösel, kui ma koju läksin, oli näiteks Shootersi ukse taga pea sajapealine mass sissesaamist ootamas. Ma olen alati see "vara peole, vara voodi" tegelane olnud. Pool kaks peole minna? Mida sa niikaua teed siis? Kainena selle kellani üleval püsida on võimatu, jooma hakates oled selleks kellaks ammu kustunud. Või noh, peole ikka ei viitsiks enam minna. 

Mis teha, ma olen hea magaja. Tööpäeviti ikka kell 22 magama ja pool kaheksa laste pärast üles, need hakkavad kohmitsema, tööle minekuks võiks pool tunnikest veel põõnata. Ja no ei saa ikka und täis magatud. Peale tööd teen sageli lõunauinaku. Mees on mul samasugune. Ei tea, mis laiskloomadest me põlvneme. Kevadine kellakeeramine on saadanast. Lapsed lähevad mul endiselt kell 21 magama. Juba olen neid hoiatanud, et kui kellegagi kooselamiseks läheb, katsugu ikka samasuguse graafikuga tegelane leida, muidu on keeruline. 

Kui nüüd bändid ka jälle peale keskööd lavale tulema hakkavad, siis on ikka päris pahasti. 

Muusikast rääkides on mul tunne, et ma peaks kirjutama kahest imelisest plaadist, mis sel aastal juba ilmunud on: Ghosti "Imperiast" ja Placebo "Never Let Me Go"-st. Aga see eeldaks, et ma võtan Genius.com-ist sõnad ette ja loen läbi, sest muidu juhtub nii nagu Ghosti looga "Respite on the Spitalfields", mille ma endale sobivaks matuselooks valisin, aga sõnu lugedes selgus, et selles räägitakse tegelikult Rappija Jackist...Ma muusikat kuulates sõnu otseselt ei kuula, ma kuulen mingeid fraase ainult ja ülejäänud panen oma peas kokku. No nagu eelviimases Rahva Oma Kaitses Kivirähk rääkis, mis pildid tal klassikalist muusikat kuulates peas jooksma hakkavad. Ilmselgelt ei taju kuulajad muusikas alati seda, mida autor sinna enda arust pannud on. Ma enamasti lepin enda tõlgendusega ja vahel lausa pettun, kui teada saan, millest mingi lugu tegelikult rääkima peaks. Arvustust kirjutades vist peaks arvestama loo tegeliku sõnumiga?

9 kommentaari:

  1. No just. Mina, kes on kõigile kes on kuulata viitsinud, rääkinud, et tehtagu kasvõi 100 süsti, peaasi, et maski ei peaks kandma..
    Kirusin eile maa põhja. Fck. Nüüd peab tervet nägu meikima ja koosoleku ajal ei saa enam haigutada ja nägusid teha...
    Ja no öised üritused ja ülerahvastatud ruumid... Hästi võtsid kokku.
    Nõuan samuti vabadust!!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Islamimaailmas on vähemalt osad probleemid lahendatud. Eriti need karmimad sektid, kus naisterahvad avalikult üldse nägu ei näita. Haiguta aga nii palju kui tahad.

      Ma siiski käin hea meelega ilma maskita. Ja muidugi ka ilma meigita. Öised üritused jätavad külmaks, nii et ei kurda.

      Kustuta
    2. mul on hüva nipike samast nõuandlast: kui näo ülemist otsa ei meigi, ei torka silma ka see, kui alumine osa on meikimata!

      Kustuta
    3. Notsu nõu on väga hea!

      Kustuta
  2. Mina kehitan vaid õlgu. Maskid on nõmedad, aga no kannatasime ära. Avalikest üritustest rohkem käin sõpradel külas või nemad meil ja siin pole mingit vahet, koroona või ei. Kell 22 magama läksin ma... aastas korra ehk juhtub?

    Ehk siis minu arust on elu kogu aeg üsna hea, piirangud või ei.

    VastaKustuta
  3. Meil kadus kiire nakatumise languse tulemusel 2 nädalat tagasi maskikohustus. Uus laine ei lasknud kaua oodata, täna oli haiglasse jõudnuid 2X rohkem kui nädala eest. Tee mis tahad, korrelatsioon tundub põhjuslik. Poliitiliselt oleks enesetapp kohe mask tagasi panna, seega lubati oodata ja vaadata. Personaalselt kannan maski kui peab muidu mitte, mis muidugi "beats the purpose"😜

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Maskid kaitsevad teisi, mitte niivõrd ennast, nii et enda kaitseks olekski mõttetu maski ette panna. Ainult juhul, kui sul on nohu-köha, siis võiks vabatahtlikult teiste kaitseks panna... aga kes ikka tahab ennast märgistada ja negatiivselt erineda?

      Kustuta
  4. Ma põdesin hiljuti koroona läbi ja olen avastanud, et kui muidu ajab temperatuuri ja õhuniiskuse muutus õuest tuppa tulles köhima, siis maskiga on kergem. Mask hoiab nina ümber mikrokliimat.

    Nii et nüüd panen muudkui muuseumisse vms kohta minnes maski ette nagu mingi eriline maskifänn.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Vanasti kui mul kurk regulaarselt vähemalt kord kvartalis valutas (koroona ajast saati pole kordagi juhtunud, tänu vaktsiinile äkki :P ) tõmbasin öösel salli üle nina muutes sissehingatava õhu soojemaks ja niiskemaks. Väga tõhus meetod, et kurk ei kuivaks.

      Kustuta