reede, detsember 16, 2016

Eesti Laul 2016

Kuulasin siis nüüd ka kõik laulud ühe jutiga ära ja panin jooksvalt oma arvamuse kirja.

1. Lenna Kuurmaa "Slingshot"
Tüüpiline hiti-võtmes tehtud professionaalne laul, seda võiks laulda ükskõik kes välismaa popstaaridest. Samas tekkis mul tunne, et olen seda juba kusagil kuulnud. Võib-olla olengi, või siis lihtsalt meenutab mõnd teist sarnast hitti. Ma võin vabalt seda lugu kuulata, hea laul, aga samas ei midagi erilist, wow-efekti pole.

2. Elina Born "In or Out"
Kah tahetud hitti teha, aga nõrgem kui Lenna, samas ei ütleks, et halb. Jala paneb tatsuma küll :) Latiinorütmid, meenuvad Ricky Martin ja teised.

3. Carl-Philip "Everything But You"
Ilusa häälega noormees, aga miks ta ometi ulguma on pandud!? Kui normaalse häälega salme laulab, on kõik kena, aga refräänid rikuvad kõik ära. Jubedalt punnitades tulevad need kõrged noodid mu meelest. Muusikal pole viga, vabalt kuulaks kui raadiost tuleks, aga ulgumine riivab kõrva.

4. Ivo Linna "Suur loterii"
Ivo Linna on pandud laulma sellist stiili lugu nagu kõik need Eesti popid nooremad meeslauljad laulavad. Mu meelest on igaühel neist Koit Toomedest, Taukaritest, Shanonitest jne vähemalt üks selline lugu, millegipärast läheb selline stiil koledal kombel peale. Ilmselt mingi umpa-umpa tantsitav rütm siis. Elmari tabelis teeks ilmselt ilma. Turvaline ja kodukootud. Võimalusel vahetaks jaama.

5. Ariadne "Feel Me Now"
Refräänis midagi nagu oleks, muusika on ka selline mõnusalt õhuline. Mulle meeldib senistest lugudest hetkel enim. Lauljanna hääl meenutab mu eelmise aasta lemmikut "Go Away Birdi", aga kindlasti popilikum. Imelik, aga mulle meeldis, jäi isegi kummitama :)

6. Uku Suviste "Supernatural"
See ei ole ju tema normaalne hääl? Mingi masinaga tehakse see "kaja" sinna taha? Oh, jumal, kõik raadiod on sellist asja täis! See on see muusika, mida ma tänapäeva vaibakloppimiseks nimetan. Kõik lood ühesugused, vahet pole, kes laulab, raudselt sees sõna "sexual", masinad möllavad. Laulda võiks robot. Igasuguse isikupärata mõttetu lugu minu jaoks. A Uku on vähemalt ilus, eks? Mitte minu maitse, aga selline klassikaline ilus mees.

7. Laura Prits "Hey Kiddo"
Meenutab mingit 00ndate keskpärast raadiohitti, ei ela, ei sure. Käima ei lähe, venib. Tahaks vist lõbus ja tšill hea tuju lugu olla, aga on pigem tüütu inin. Loos pole midagi huvitavat, ei mingit arengut, ühtlane undamine. Ok, nüüd üritas korra räppida, vist. Järgmine, palun.

8. Karl-Kristjan & Whogaux feat Maian "Have You Now"
Oot, seda ma olen ka kuulnud, vist. Järelikult ma ilmselt ikka registreerin muusikat, mis kuskil taustaks tuleb või siis sarnaneb see väga mõne teise looga.  Refrään on tugev, muu ei ole. Vastupidiselt eelmisele monotoonsele loole on see väga eklektiline. Jube lühike lugu oli, ei jõudnudki nagu sotti saada.

9. Janno Reim & Kosmos "Valan pisaraid"
Oi näe, kitarrid. Esimesena meenub Ans Andur. See pole päris see, mis mulle meeldib. Vanasti, kui ma ei teadnud, et indie tähistab suure plaadifirma puudumist, mitte muusikastiili, nimetasin ma sellist asja indieks. Miks see hääl peab nagu läbi mingi udu kostma? Miks mingi kahin pidevalt ees on? Ma puhastaks selle laulu üleliigsetest efektidest ära ja kuulaks siis.

10. Leemet Onno "Hurricane"
Kohe näha, et inglise keel pole emakeel, kõrvatorkav aktsent häirib. Selline tunne, et poiss proovib, mismoodi oleks võõrkeeles laulda, ei jäta muljet valmis loost. Muusikat nagu polekski väga seal taga, raiuva hääldusega laul käib üle. Põlve otsas tehtud asja mekk man. "Mahörrö, mahörrö". Iu.

11. Liis Lemsalu "Keep Running"
Taaskord võiks seda laulda mõni väljamaine popstaar, ideaalne produktsioon, toode, millesarnaseid paisatakse iga nädal turule. Laul ise keskpärane, kui raadiost tuleb, paneb jala tatsuma, aga meelde ilmselt ei jää. Huvitav, kui selliste lugude loojate käest küsida, mis just teie loo eriliseks teeb, siis mida nad vastaksid?

12. Koit Toome ja Laura "Verona"
Laural on tõesti võimas hääl, saad kohe aru, kes laulab. Nojah, Koidust saab ka kohe aru muidugi, aga Lauraga võrreldes jätab kohe sellise kodukootud mulje. Ilmselt lihtsalt harjunud Koitu eesti keeles kuulma. Aga laul on täiesti mõttetu, igav. Lõhmus vist püüab oma tekstides alati millegi ebatraditsioonilisega välja tulla, laulda millestki teistsugusest, aga samas see on juba väga traditsiooniliseks saanud.

13. Rasmus Rändvee "This Love"
Jälle mingid masinad hääle kallale lastud. Meenutab taaskord mingit teist lugu, kohe väga. Originaalsus puudub  minu jaoks. Ei viitsi kuulata. Aa, Ewert Sundja on üks autoritest, no muidugi, Draakonite viimast plaati meenutabki, see meil autos vahel mängib.

14. Kerli "Spirit Animal"
Kerlil on võrdselt nii häid kui ka halbu lugusid, tema viimane Diamond Hard mulle väga meeldib, see vahepealne suvadisko ei meeldinud. See lugu jääb kuhugi sinna vahele. Midagi huvitavat on, aga seda võiks rohkem olla, hääl tal võimaldaks, aga eks proovitakse ikka keskmisele maitsele neid Euro-lugusid teha. Ma arvan, et seda laulu võiks isegi mitu korda kuulata. Hetkel Ariadne järel teine hea lugu minu jaoks.

15. Daniel Levi "All I Need"
Oi kui ilus laul! Mulle väga meeldib! Kui eelmisel aastal andsin ma plusspunkte Danielile vaid puhtalt välimuse ja lavalise karisma põhjal, siis nüüd on ka lugu tasemel. Mõnus suvine laul. Sõidad lahtises autos randa ja siis see lugu käib taustaks. Hetkelemmik kõigist lugudest :)

16. Alvistar Funk Association "Make Love, Not War"
Midagi hoopis teistsugust kui Eesti Laulult oodanud oleks. Ok, ainult see riiginimede nimetamine on väga Euro :) Muidu täitsa kvaliteetmuusika, aga minu jaoks jääb selline jazzilik asi alati nö liftimuusikaks, ei kujuta ette, et lihtsalt kuulamise pärast kuulaks, niisama taustana väga mõnus.

17. Close To Infinity feat Ian Karell
Hah, esimene asi, mis mulle selle looga pähe tuli, oli sarnasus drag-queen Alaska Thunderfucki ühe looga, selline peenutseva häälega tehtud räpp :) Imelik lugu iseenesest, tundub, et neil endal oli lõbus seda teha, aga kuulata nii väga ei ole. Huvitav kooslus, tahaks nende teisi üllitisi ka kuulda. Tekitas huvi, aga ei oska seisukohta võtta, kas just meeldib.

18. Almost Natural "Electric"
Jälle see hääl...Selline tüüpilise poploo jaoks viimistletud hele meeshääleke. Taustaks ka tüüpilised raadiohiti "hääled", muusikaks seda väga ei nimetaks. Aeglasem kui Suviste lugu, aga pmst samasse auku. Mõlemad laulud räägivad seksuaalsest tõmbest, "Electric" või "Supernatural", otsustage ära siis, kumb...

19. Antsud "Vihm"
Folk ja etno on asjad, mis mulle üldjuhul väga peale ei lähe va kuumavereliste rahvaste etno, Svjata Vatra näiteks. Antsud jälle tüüpilised kodumaised vaoshoitud leelotajad. Mina sellist asja kuulata ei viitsi. A no mis teha, oleme juba kord selline pika vinnaga rahvas. No võtke või kõrvale see Ukraina hundinahkades neiu, vot tema keerutas ja põristas trummi, selline kudumistöö kõrvale leelotamine temasugustega juba ei võistle. Oma rahva reetur, nagu ma olen.

20. Angeelia "We Ride With Our Flow"
Pop on hästi murduva häälekesega laulda nagu Rihanna vahepeal teeb. Noh, see lugu ei lähegi vist käima. Justkui püütaks proovida miskit rütmi peale laulda, aga päris kindel pole veel, kuidas seda teha.  Mannetu kuidagi. Siin oleks ilmselt mingit kõva produtsenti taha vaja, kes sellest kuulatava loo teeks. Ahhaa, üks laulu autoritest on see Tenfold Rabbiti laulja, tegelikult on teda ses loos päris hästi ära tunda, Rabbitil on ju ka mu meelest 1 hästi välja kukkunud lugu, ülejäänud on samamoodi justkui poolikud, viimistlemata asjad. Aa, sama tüüp on nüüd see pop NOËP ka, vot sellest bändist ma muud ei teagi, kui et on pop :)

Lemmikud? Daniel Levi. Ariadne. Kerli.
Aga sel aastal ühtegi täiesti piinlikku esitust ei olnudki, muidu igal aastal ikka traditsiooniliselt mõni hull ka punti sattunud, plusspunktid selle eest :)


1 kommentaar:

  1. No tore, et sa lõpuks ka selle postituseni jõudsid, ma juba ootasin! :))

    VastaKustuta