neljapäev, veebruar 17, 2022

Ja kuidas edasi läks?

Tänasest oleme siis kõik neli 100% positiivsed, kass väljaarvatud. Minil läks eile õhtul nohu kuidagi intensiivsemaks, tal vaevalt see eelmise viiruse nohu oli jõudnud taanduda, ja hommikul olidki triibud kohal. Ülejäänutel läheb paremini, st L-l ja Mikrol muutusteta, sest neil polegi nagu midagi olnud, veidi nina kinni ehk ja enda sain nii kaugele, et duši alla minna. Seega, hullem enesetunne on möödas. Küll aga on nii mõnedki huvitavad tähelepanekud ja ma loodan, et neid rohkem ei tule. Selg on valus, nagu oleks mõisatallis peksa saanud. Ema kinnitas, et tema teab päris mitut, kel koroona vöötohatise välja lõi. Mul mingeid ville veel ei paista. Lisaks lõhnataju kadumisele olla mõnedel märgatud ka lõhnataju väärastumist - mina näiteks tunnen nüüd täiesti tavalise värske rukkileiva juures atsetooni vänget haisu. Mitte keegi teine perest ei tunne. Maitses see õnneks ei avaldu. Miks peab see alati nii olema, et normaalne lõhn muutub rõvedaks, mitte nii, et rõve lõhn mahedaks?

Töö juures rootslased imestasid, et mis pagana kümme päeva karantiini? Nalja teete või? Neil küll sellist asja ei olnud, nii kui end enam-vähem tervena tundsid, võisid kohe tagasi tavaellu suunduda. Ma üldse ei imesta, et nende kontoris kõik riburada järjest haigeks jäid. 

Mugav on olla karantiinis niivõrd rõveda ilmaga.

19 kommentaari:

  1. Just tahtsin täna küsida, et kuidas teil edasi asjad arenevad. Tore, et kirjutad! 😊

    VastaKustuta
  2. Kui sul tuulerõugeid pole olnud, ei tohiks ka vöötohatis tulla. See viirus peab selleks kuskil närvisõlmedes sees olema, et organismi nõrgenemisel välja lüüa.

    VastaKustuta
  3. Ses suhtes ebameeldiv, et maailm peab harjuma koroonaga kooseksisteerimise mõttega. Kuna viimane pidevalt muteerub ei kaitse ei läbipõdemine ega vaktsiinid kuigi pikalt, suure tõenäosusega lihtsalt põed kergemini.

    VastaKustuta
  4. Mul kolleeg räägib sama lõhnataju väärastumisest. Ja tal tekkis see hoopis hiljem, peale põdemist. Covidi ajal kadus maitse ja lõhn täiesti, aga taastus kiirelt. Lõhnataju muutus uuesti paar kuud hiljem. Toite, mida ta süüa suudab, on piiratud hulk. Tal ajab lausa iiveldama ja rasedus on välistatud :)

    VastaKustuta
  5. Kohutav seljavalu oli mu abikaasal ka, pidigi olema üks sümptomitest, aga pereõde lubas, et läheb üle, kui haigus ise üle läheb. Läkski.
    Meil oli ühel lapsel maitsemeele väärastumine, aga see tundub ka olevat üle läinud.
    Kiiret paranemist!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma tõesti loodan, sest guugeldasin siin seljavalu ja covidi seost ning päris hirmsaid artikleid ujus ingliskeelsetest teadusajakirjadest välja. No et pikaajalise covidi üks tunnus on neuropaatiline valu, mis võib püsida kuid ja on raskesti ravitav...

      Kustuta
    2. Mul on ka seljavaluga variant. RÕVE! Elus pole varem selliste närvivaludega viirustõbe olnud. Esimene päev, vaatame, mis edasi.

      Kustuta
    3. Mul on hetkel kuues päev ja tundub, et läheb ikka üle. Tunda on, aga mitte võrreldav varasemaga. Loodetavasti sul samuti!

      Kustuta
    4. Update: kümnendal päeval on räme närvivalu vanas tugevuses tagasi, nüüd valutavad lisaks seljale ka käsivarred. Mis ma oskan öelda, jee, et see just minuga juhtus?!

      Kustuta
    5. 1.-3. päev yle kere lainetavate närvivaludega, retseptivaluvaigisti topeltannused. Neljandal ainult hambad surisesid, mälestus närvivalust. Viiendal päeval hiilivad valud tagasi. Vaatame, mis homme e 6. päev toob. Kindlasti hambad surisevad, olgu muuga kuidas on. Pähh.

      Kustuta
    6. Kas ainult seljas?
      Mul on teist päeva tuumapeavalu, mis kiirgab kaela ja selga. Eile lausa oksendasin korduvalt, sest ei rõve oli. Mitte midagi viga ei ole, lambist viskas valu ja ainult lamav asend oli eile.

      Kustuta
    7. Peavalu oli mul vist ainult ühel päeval, edasi selg ja siis lõpuks käte liigesed. Aga see peavalu peaks üsna tüüpiline olema - pea vastu!

      Kustuta
  6. Soovin ka kiiret paranemist!

    Rootsis ei pidavat mitte keegi isegi maske kandma. Sh avalikes kohtades nagu toidupood. Ongi vist täiesti teine hoiak antud haiguse suhtes. Mina olen enne nõus maske kandma ja oma vaktsiinipassiga lehvitama, kui vaid haigusest pääseks. Kohe kuidagi ei taha seda läbi teha.

    VastaKustuta
  7. Rootsis on ikka inimesi, kes kannavad avalikes kohtades maske, aga see on vabatahtik. Maskikandmine pole siin kunagi kohustuslik olnud, nakatumise kõrgaegadel oli/on soovituslik kanda maski näiteks ühistranspordis.

    VastaKustuta
  8. Täiesti kõrvaline küsimus. Kas mul on õigesti meeles, et sa kannad Samelini saapaid? Kas tõepoolest on ühe saapa kaal ca 600 g, nagu kodulehel kirjas?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kaalusin saapa ära, täitsa õige, 618 grammi :)

      Kustuta
    2. kahju. Raske. Mul on praegused ( st vanad) ca 300 g, poole kergemad.
      Aga välja näevad ägedad.
      ( ja ärge öelge, et reklaamist pole kasu :) vaatasin 3 naist Islandil ja otsisin instast üles, kelle toodang jalas on :))

      Kustuta
    3. Minu matkasaabas - 620g, naise matkasaabas - 510g (nr 39). Mõlemal sama mudel - Keen Revel III. See on talvine saabas, aga ikkagi suhteliselt kerge. Suvine saabas (Lowa RENEGADE GTX MID) on mul natuke õhem, aga peaaegu sama kaaluga.

      300g saabas - hmm. Kõrge või madal? Kuidas krõbeda külmaga käitub? Tald pehme ei ole? Ma ei usu, et ma oleks iial nii kerget normaalmõõdus matkasaabast näinud. See on poolteist korda kergem kui meie saapad.

      Kustuta
    4. Islandile väga suvaka saapaga minna ei saa. Esiteks on seal ikkagi liustikud. Teiseks on vulkaaniline kivim kohati väga terav ja hävitab saabast isukalt. Ma usun, et need 600g on seal asja eest.

      Kas need naised on seal nüüd ja praegu? Ja ronivad?

      (Matkavarustuse kaalu üle obsesseerimine on minu salajane hobi.)

      Kustuta