reede, jaanuar 05, 2024

Solgisööja

Ei tule see üksi elamine ikka kuidagi välja mul. Kaks korda (!) olen pidanud toitu ära viskama! Mina, kes ma olen samuti tuubipoolitajate auväärsest soost! Eile viskasin ära veerand pakki tatramöginast üle jäänud šampinjone, sest need haisesid võikalt ja ajasid mingit eemaletõukavat löga välja. Ise veel mõtlesin, et äkki kui ära praadida? Lõikasin ühe haisva seene isegi juba tükkideks sel eesmärgil. Pärast oli tükk tegu, et seda lehka lõikelaua küljest ära saada. Õnneks tuli mõistus koju. 

Kapsa-porgandisalati olin ka ostnud puhtast haledusest, see oli seal "vaesteletis" nagu Kasemaa nimetab, aga ta (ma tahan salatit isikustada miskipärast, aga siin jääks mulje, et Kasemaa on mu lemmiksalat) see on mu lemmiksalat ja kuidas sa jätad, olgugi, et liiga suur kogus korraga ära söömiseks. Lasin veel kuupäeva ühe päeva võrra ülegi, pealtnäha polnud häda. Sööma hakates aga miskit...noh....venis seal karbis. See oli veidi võigas, aga kuna maitset ei mõjutanud, siis sõin edasi. Kõike ikka ei jõudnud, panin veel karbi külma tagasi, et õhtul tuleb lõpp peale teha. Õnneks! Õnneks hakkas peale söömist kõht valutama ja sundisin end salatit ära viskama. Hiljem nägin unes, kuidas seened ja porgandid mind etteheitva pilguga vaatasid - kas me tõesti sündisime vaid selleks, et otse prügikasti minna?! 

Liha vältimine on ka tagasilöögi andnud, ei hakanud ennast enam värskega jändamisega vaevama ja ostsin valmispelmeenid aedvilja täidisega. Need mõnusad krõbedad Jaapani pelmeenid gyozad siis. Ma ei tea, mis jälkust nad sinna aedviljade nime all sisse olid pannud, aga no see oli tõsiselt vastik. Sõin ära loomulikult. Seekord aitas allaminekul Worchesteri kaste, sojast ei piisanud. Ahjaa, hummust ostsin ka, aga seda, mis kindlalt hea on (Marta pagari oma, kusjuures kõik selle pagari küpsetised on vastikud, aga hummus on hea, nad peaks end ümber nimetama mu meelest), poes ei olnud, ostsin mingit muud ja seegi osutus arusaamatuks maitsetuks möginaks. 

Ämblikurindel on patiseis, kumbki alla ei anna. Ema helistas, tal on hiir, ma olin lahkelt nõus vahetama. Paraku ma ei usu, et ema selle lambi sealt vetsulaest kätte saab, äkki lõhub veel äragi - mitte et ma lampi taga nutaks, aga ämblik võib selle käigus põgenema saada...Mõtlesin lausa vahelduseks ema juurde rahunema minna, aga siis ta jõudis oma jutuga sinnani, kuidas temal tulevad ka kuskilt elutoa seina seest ämblikud - no ikka sellised "võimsad!". Tänan, ei, kui keegi kasutab ämbliku kohta sõna "võimas", ma hoian heaga eemale.

8 kommentaari:

  1. Tuleb tuttav ette, toiduga on ikka selline suhtestumine olnud, et lahkuma peab läbi seedesüsteemi töödelduna mitte otse prügikasti ka juhul kui sutsu kahtlane paistab. Ma haarasin üleeile "vaesteletist" üliisuäratava väljanägemisega seentega makaronitoidu. Esimese suutäie neelasin õhinal alla enne kui maitseelamus ajusse jõudis. Seentega oli midagi väga valesti ja mitte liigist tulenevalt. Kaalusin veits kas ajada näppe kurku aga loobusin, see toit kõige peal, tuleb lihtsalt välja kui organism leiab et peab. Ei tulnud, aga seenemakaronitoit rändas komposti, ehk ei kõnge kõduussid maha, porikärbeste pärast talvel pole vaja muretseda :P

    VastaKustuta
  2. ma olen kah selline, õnneks aitab nina enamasti aru saada. Kuigi see võib vist - vist? petlik olla, kui mõelda kisseljaks muutunud hernekonservile, mis lõhnas jumalast hästi värske hernekonservi järele.
    https://notsumaja.wordpress.com/2016/03/12/sook-eluvormid-ja-uudishimu/
    kusjuures vastumeelsus raiskamise vastu ongi ainult pool põhjust, uudishimu - äkki ikka saab? äkki nii on hoopis maitsvam? kaalub vähemalt sama palju. Keegi minusugune avastas kunagi söödava hallitusjuustu, keegi teine sarnane leidis veelgi varem, et vasikamaost tehtud lähkris kokku läinud piim on uus huvitav toiduaine, paneks talle õige "juust" nimeks.

    ühtlasi langetagem pea kõigi nende mälestuseks, kes hukkusid ürgajal, selgitades katse-eksituse meetodil välja, millised taimed kõlbavad süüa ja millised mitte ning kas selle-ja-selle mürgise taime aretis on äkki juba söömiskõlblikuks aretatud (mandlid! kartulid!).

    VastaKustuta
  3. pelmeenid - olid nad juba lausa valmisküpsetatud?

    sest ma olen ostnud neid juurviljadega pelmeene külmutatult ja ise ära keetnud ja siis olid küll hirmus head (kui liiga pikalt ei keetnud).

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ei olnud valmisküpsetatud, need pelmeenid olid. Keetmiseks gyozad väga ei sobi, ma praadisin ja seejärel natuke aurutasin.

      Kustuta
    2. hästi lühidalt keetes on OK olnud.

      Kustuta
    3. ja nad on mulle mõnikord just väga maitsenud.

      Äkki sulle ei maitse seesamiõli? see on seal tuntavalt sees.

      Kustuta
    4. Seesamiõli on hea, mingi muu asi peab olema. Seller äkki? Toores porru?

      Kustuta