laupäev, detsember 09, 2023

Eesti Laul 2024

Avastasin täna hommikul, et uued Eesti Laulu laulud on jälle avalikustatud. Lapsed vaatasid natuke telekast ja tunnistasid kõik saastaks, mul on vähe parem keskendumisvõime ja suutsin (peaaegu) kõik lood lõpuni kuulata. Seekord vaatasin veidi videoid ka.

1. 5MIINUST x Puuluup "(nendest) narkootikumidest ei tea me (küll) midagi"- Noh, vähemalt esimeseks kohe üks mittetraditsiooniline eurolugu. Tümakas on kaasahaarav, aga tekst on suht küündimatu ja igav. Video oli hea.

2. Anet Vaikmaa "Serotoniin" - 00ndate alguse diskens, Nexus tuleb meelde. Taustamuusikas on mingi põnev käik, mis meenutab 80ndaid ja pigem sellist futuristlikku elektrot. Labane vähemalt ei ole minu jaoks. Samas mingit põhjendust, miks peaks tänapäeval sellise looga välja tulema, ka ei oska anda. 

3. Antsud "Vetevaim" - Etno pole kunagi minu teema olnud. Minus on lihtsalt 0% haldjat ja maaema. 

4. Brother Apollo "Bad Boy" - Ebaveenev on see "paha poiss" kuidagi. Pigem nagu cringe  kui noorte sõnavara kasutada. Oi, räppima hakkas ka veel, see teeb asja ainult hullemaks. 

5. Carlos Ukareda "Never Growing Up" - Jälle üks hädise häälega meesulg. Ülimalt igav ja klišeelik lugu igast aspektist.

6. Cartoon, Ewert Sundja "Oblivion"- Ewerti hääl ei ole minu jaoks miskit erilist olnud, aga sellise elektroonilise taustaga kõlab päris huvitavalt. Hea bass. Samas, ega muud palju lisada pole. 

7. Cecilia "FOMO" - Oi, milline aktsent, ma algul ei saanud aru, et ta inglise keeles laulab. Välismaa kuulajale ilmselt jälle väga eksootiline eesti aktsent. Hea tantsulugu kuhugi klubisse, aga pikemalt meelde ei jää. 

8. Daniel Levi "Over the Moon" - See laul on üks pikk sissejuhatus millessegi, mida lõpuks ei tulegi. Kahju, potentsiaali ju oleks. Midagi jääb selgelt puudu. Toores värk.

9. Ewert and The Two Dragons "Hold Me Now" -  Noh, siin on professionaalsust kohe tunda. Kindla visiooniga hitiks mõeldud lugu. Meenutab Coldplayd äkki? Selline hea peavoolu rokk. Video on ka absoluutselt kindla peale minek. Ei ole midagi paha öelda, lihtsalt tellimustöö, mis on filigraanselt sooritatud.

10. INGA "No Dog On a Leash" - Kui lugu on nii lühike nagu need eurolaulu normid ette näevad, siis peaks lugu kiiremini pihta hakkama. See jääb paraku liftimuusikaks, video on hoopis karmim, kui lugu ise. 

11. Ingmar "Dreaming" - Nüüd siis see tüüp, kes näitab, millisel tehnilisel tasemel tema laulda oskab. No nagu Nechayeva. Kahtlemata on noormees võimekas, aga laul on jälle igav ja klišeelik. Nagu enamasti väga heade lauljate puhul millegipärast. 

12. Laura "Here's Where I Draw the Line" - Laura vormib endast tõsiseltvõetavat staari. Igati tugev lugu - algab küll rahulikult, aga kohe on näha, et see asi võtab suuna tugeva refrääni ja jõulise muusikalise kulminatsiooni poole. Lõpp tuli ootamatult, oleks võinud ausalt pikem lugu olla täitsa.

13. Nele-Liis Vaiksoo "Käte ümber jää" - Põhimõtteliselt sama valemiga üles ehitatud lugu nagu Laural, aga jääb minu jaoks selgelt nõrgemaks. Lauldakse eesti keeles, aga ma ei saa aru, mida ta laulab. 

14. OLLIE "My Friend" -  Ollie meeldis mulle juba eelmisel aastal, sel aastal meeldib ka. Temas on kuidagi dramaatilisust, mis ei mõju võltsilt. Ta tundub ehe, isegi pagana pmst Eurovisiooni eelvoorus. Siiani parim. 

15. Peter Põder "Korra veel" - Oot, jälle selline taustmuusika, nagu Anet Vaikmaa loos ehk siis see minu jaoks futu-elektro, mida ma seostan 80ndatega ja mida ma sel aastal üldse sageli kuulnud olen - on see hetkel trendikas? Ma ei saa öelda, et see mulle ei meeldiks, sest siin on nostalgia mängus. Siin on ka video täpselt selles õiges stiilis. Bändi Gunship teate, täitsa nende stiil. Õudne teada, et see on mingi trend, millega mu maitse ühtib...Hea lugu.

16. Silver Jusilo "Lately" - Igav liftikas. Peo viimane lugu, et kõik saaks aru - uneaeg. Kell on kolm öösel, sa sõidad taksos ja unistad oma voodist.

17. Sofia Rubina "Be Good" - Midagi siin on, aga mulle see muusika ei istu, jätab sellise kerglase mulje. Laulja on hoopis parem, kui see tausta tilu-lilu tal laseb paista. 

18. Traffic "Wunderbar" - Püha taevas, kui halb üks lugu saab olla. Öäkk! Kõik, mis saab halb olla, seda ka on - suva tümakas, lollakad sõnad, laulja "mahe" tämber.  Kuidas suudetakse sellist saasta toota. Ja see on üks meie populaarsemaid bände. Nukker. 

19. Uudo Sepp, Sarah Murray "Still Love" - Jälle üks hitivalemi järgi tehtud lugu, kus mingit hinge ega autentsust kõrva ei hakka. Milleks - oo, milleks? Nad ju oskavad laulda, aga kui mingit ideed pole, siis milleks punnitada?

20. YONNA "I Don't Know About You" - Traditsiooniline naisulg teemal õnnetu armastus. See laul võtab ka väheke hoo üles, aga liiga hilja. 

Kokkuvõttes tundus kehvem valik kui varem. Ei ole ühtki sellist, mis kohe väga meeldiks esimesest kuulamisest. Kui vaja valida, valiks ainult Ollie.

2 kommentaari:

  1. Oo, mul õnnestus googlesse sisse logida!
    Igatahes, väga tore, et sa jaksasid need laulud läbi kuulata - ma kuulasin-vaatasin telekast ja jõudsin omadega poole peale. Seni meeldis esimene lugu kõige rohkem, pani kaasa hüppama.

    VastaKustuta
  2. Oh kui tore, et sa juba ära kuulasid. Ma hakkasin kiiruga neid laupäeva öösel läbi lappama, aga jõudsin põgusa ringi peale teha vaid 13 loole. Ja mulle jäi mulje, et sel aastal tõesti on natuke nõrk see värk. Mitme loo puhul tekkis täpselt sama mulje, mis sul. Aga varsti kirjutan pikemalt.

    VastaKustuta