reede, detsember 01, 2023

Käed eemale Madonnast!

Jõulupühade saabudes võiks ju ikka Madonnast ka natuke rääkida?

Täna viskas mulle list ette selle loo, mille eest juba ainuüksi võib Madonna kõigist muudest pattudest puhtaks arvata, sest see on lugu, mis ka lugu on. Kõik - sõnad, see, kuidas Madonna loo tekstiosa loeb, ülikõva video. Oeh, üks mu tõsiseid lemmikuid! Kusjuures, muusika selle loo puhul väga oluline polegi, sest sellest loost on nii erinevaid versioone, kiireid, aeglaseid, kuidas ise soovite:

Mul võtab alati pisara silma, nii lahe. Ma tahan olla selle video Madonna. Ah et mismoodi on olla tüdruk - niimoodi ongi, enamasti, sageli. See laul annab mõista, et sa ei ole ainuke, kuigi arvad, et ilmselt oled. Kui isegi Madonna end vahepeal, mõnikord, alati niimoodi tunneb, siis ammugi võid nii tunda sina. Kusjuures alles täna panin tähele selle vanadekodu nime seal :) Ma arvan, et mu vanaemale oleks see meeldinud, ta fännas vormelit. Küsisin kunagi, et miks? Vanaema vastas erutatult: "No see hääl, mida need masinad teevad!" 

Aga Madonnast, mu jaoks on ta alati selline turvalistes piirides mässaja olnud. Ok, ta võib teha peavoolule šokeerivaid asju, aga ta on sealjuures alati olnud väljapeetud, stiilne, ilus ja seksikas. Ta ei ole mingi hullumeelne hatt olnud. Mitte nagu...noh, Courtney Love. Vaatame siinkohal üht nende kahe daami eepilist kohtumist: 

See on siis 95 aasta MTV muusikaauhindade pidu, kus saatejuht parajasti "särava tähe" Madonnaga intervjuud teeb, kui sisse sajab "lahtine kahur" Courtney (need on hilisemad saatejuhi iseloomustused). Courtney loobib tähelepanu saamiseks Madonnat oma puudritoosiga ja kui saatejuht sarkastiliselt nendib, et see on ju "kõigi lemmik" Courtney, kutsume ta üles, vastab kergelt paanikas Madonna, et "palun, ei!". Mõlemad on vägagi auahned naisterahvad, aga kui üks hoolib vägagi oma austusväärsest kuvandist, siis teine absoluutselt mitte. 

Madonna võib suudelda laval Britneyt või ameleda videos musta Jeesusega, aga ta vaatab väga hoolikalt, et ta ei paistaks naeruväärne. Jama on selles, et showbisnesis muutud sa teatud ea möödudes ikkagi naeruväärseks (jestas, ma nägin eelmine nädal, et juba juleti irvitada ka Dolly Partoni üle, kes kantri-ikoonina on alati kõige selle jaoks puutumatu tundunud, aga vot piisas 77-aastasel vaid ergutustüdruku kostüümis laval lipata, kui ei jäetud ka teda kriitikast puutumata!). Katke end kinni ja vananege väärikalt! Madonna on oma TikToki videote eest ikka kõvasti puid alla saanud. Mu meelest, armas taevas, tehku, mida tahab! Ta on Madonna, ta on lõpuks ometi saavutanud võimaluse teha seda, mida tahab, sest ta on avalikkuse silmis niikuinii naeruväärne. Vanad inimesed peaks surnud olema, mitte videotes tantsima, eks. 

Huvitav on see, et Courtney on vananedes just väga konservatiivseks muutunud - eakohased riided, daamilik stiil, kodu Inglismaal, koerakesed ja hobused. Kes oleks seda arvanud! Aga võib-olla saab ka tema nüüd ennast vabaks lasta ega pea nui neljaks oma mainet üleval all hoidma? 

Avalik naine on ikka maru keeruline olla!


3 kommentaari:

  1. Bloggeril pole "like" nuppu. Laigin verbaalselt.

    VastaKustuta
  2. Selles internetinurgas, kus ma käin, läks vahepeal (ilmselt selle kisakooritüdruku kostüümi ajal) järsku just hästi suureks Dolly Partoni kiitmiseks. Ma siis korraks guugeldasin, miks ta järsku nii eredalt pildile on jõudnud, sain sellest episoodist teada.

    KÕIK, keda ma nägin, kasutasid seda sündmust pmst ettekäändena rääkimiseks, kui lahe on Dolly Parton (asja eest muidugi).

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma kunagi lugesin pikemalt Dolly fenomenist, et pmst kantrifännid on üks kõige konservatiivsem seltskond üldse, kes enamasti ajab seda rida, et kõik, mis klassikalisest kantrist veidigi hälbib, on vale ja taunimisväärne, siis Dolly kui ometi kantri-ikoon, on alati olnud vaba tegema seda, mida tahab, koostööd igasugu muu žanri artistidega jms. Talle antakse alati andeks. Mis on parajalt hämmastav, on ta ju ometi naine.
      Ma lugesin muidu lugesin siit seda kriitikaasja, aga no seal on ka öeldud, et "Some critics said Parton, 77, wasn't dressed appropriately for her age. ", kes need ütlejad täpsemalt olid, ei selgu.

      Kustuta